۲ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

سرگئی لاوروف:

روسیه و ایران روابط خود را در فضایی از اعتماد تقویت می‌کنند

روسیه و ایران روابط خود را در فضایی از اعتماد تقویت می‌کنند

وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه (۲۴ اکتبر، دوم آبان) بعد از دیدارهای «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با مقامات ایرانی در تهران اعلام کرد دو کشور در حال تقویت روابط دوجانبه در فضایی از اعتماد هستند.

به گزارش نگاه نو، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در فضایی که به طور سنتی با اعتماد همراه بوده، جنبه‌های دستورکار دوجانبه با تاکید بر تقویت بیشتر مجموعه شراکت چندجانبه روسیه و ایران به طور اساسی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به نوشته رویترز، لاوروف که اندکی بعد از سفر آسیایی به چین و کره شمالی، دیروز برای شرکت در نشست وزرای خارجه قالب ۳+۳ به تهران سفر کرد، در این سفر درباره پروژه‌های انرژی و لجستیک با همتای ایرانی خود گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری «تاس» روسیه هم گزارش داد لاوروف در تهران درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه در چارچوب توافقات سطح بالا رایزنی کرد. طبق این گزارش، طرفین بر اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه انرژی و لجستیک از جمله راه‌اندازی کامل کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل شمال-جنوب تاکید کردند. به گفته وزارت خارجه روسیه، گام‌های بیشتر برای تقویت روابط روسیه و ایران مورد توافق قرار گرفت.

طبق اعلام روسیه، به‌علاوه، مسکو و تهران «بر غیرقابل‌قبول بودن تحریم‌های یکجانبه غرب که عملکرد عادی اقتصاد جهانی را تضعیف می‌کند» تاکید کردند. وزارت خارجه روسیه افزود در خصوص برجام و با توجه به وضعیت آن هم طرفین اقدامات طرف‌های غربی این توافق را که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در مغایرت است، محکوم کردند. آن‌ها تکرار کردند که جایگزینی برای توافق سال ۲۰۱۵ وجود ندارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز