۱ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

گاردین:

حملات رژیم صهیونیستی ضربه روحی شدیدی به کودکان غزه وارد کرده است

حملات رژیم صهیونیستی ضربه روحی شدیدی به کودکان غزه وارد کرده است

روزنامه گاردین به نقل از یک روانپزشک فلسطینی نوشت که کودکان غزه در کنار خطر مرگ و جراحت ناشی از حملات رژیم صهیونیستی، از علائم شدید آسیب روحی روانی نیز رنج می‌برند.

به گزارش نگاه نو، وزارت بهداشت حماس در غزه دیروز اعلام کرد که یک هزار و ۷۵۰ کودک در ۱۶ روز بمباران اسرائیل که به تلافی عملیات ۱۵ مهر طوفان الاقصی حماس آغاز شد، کشته شده اند؛ یعنی به طور میانگین ‌روزانه حدود ۱۱۰ کودک جان خود را از دست می دهند.

فاضل ابوهین روانپزشک گفت که تأثیر روانی جنگ بر کودکان نمایان شده است. کودکان “علائمی جدی مانند تشنج، شب ادراری، ترس، رفتار پرخاشگرانه، بی قراری و ترک نکردن والدین” را نشان می دهند.

او اظهار داشت: نبود مکان امن، ترس و وحشت فراگیر را در میان کل مردم ایجاد کرده و کودکان بیشترین آسیب را دیده اند. این روانپزشک اضافه کرد: برخی از کودکان که واکنش مستقیم نشان داده و ترس خود را ابراز کردند، ممکن است نیاز به روانکاوی فوری داشته باشند، اما وضعیتشان از کودکانی که وحشت و ضربه روحی را در درون خود نگه داشته اند، بهتر است.

به نوشته گاردین، حدود نیمی از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه را کودکان تشکیل می دهند. در غزه، یک کودک ۱۵ ساله پنج دوره بمباران شدید سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ را در زندگی خود تجربه کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تا این ساعت چهار هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز