۱ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

نماینده ویژه چین به غرب آسیا سفر می‌کند

نماینده ویژه چین به غرب آسیا سفر می‌کند

نماینده ویژه دولت پکن در امور غرب آسیا اعلام کرد که برای گفتگو درباره بحران در فلسطین اشغالی، به کشورهای منطقه سفر می‌کند.

به گزارش نگاه نو، همزمان با شدت گرفتن حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه و افزایش تهدیدهای تل‌آویو به حمله زمینی علیه این منطقه، چین نیز تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها را بیشتر کرده است.

رسانه‌های چینی امروز (دوشنبه) گزارش دادند که «ژای جون» نماینده ویژه دولت پکن در امور غرب آسیا برای گفتگو درباره بحران در فلسطین اشغالی، به کشورهای منطقه سفر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ژای در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «چند روز قبل به قطر و مصر رفتم و در نشست صلح قاهره شرکت کردم. در گام بعدی، به امارات عربی متحده، عربستان سعودی، اردن و دیگر کشورهای منطقه می‌روم».

بر اساس این گزارش، وی هدف از این سفرهایش را «تقویت بیشتر هماهنگی‌ها با طرف‌های ذی‌نفع و مرتبط برای دست یافتن به آتش، توقف خشونت‌ها و کاهش تنش اوضاع» در نوار غزه و بین رژیم موقت صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی عنوان کرد.

پیش از این نیز نماینده ویژه پکن ضمن اعلام آمادگی چین برای کمک به از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، گفت که چین با روسیه در این زمینه همکاری می‌کند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین هم با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین اشغالی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرده بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز