۲۹ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

ناصر کنعانی:

محاکمه جنایتکاران صهیونیست مطالبه همه انسان‌های آزاده جهان است

محاکمه جنایتکاران صهیونیست مطالبه همه انسان‌های آزاده جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه گفت: ‏اکنون اعلام و شناسایی بین‌المللی رژیم صهیونیستی به عنوان «هویتی تروریستی» و پیگرد و محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیست مطالبه همه انسان‌های آزاده، منصف و عدالتخواه جهان است.

به گزارش نگاه نو، بعد از عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس و پس از آن همراهی دیگر گروه‌های مقاومت که تلفات سنگینی از صهیونیست‌ها بر جا گذاشت، رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات اقدام به حمله به غزه و تشدید محاصره این منطقه کرد. این رژیم در هفته‌ای که گذشت یک بیمارستان (المعمدانی) در غزه را هدف قرار داد که در پی آن حدود یک هزار نفر شهید و مجروح شدند. صهیونیست‌ها در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود به کلیسای یونانی غزه نیز حمله کردند که بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، روز جمعه (۲۸ مهر) اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از چهار هزار نفر فراتر رفته است. براساس اعلام این وزارتخانه تاکنون ۴۱۳۷ فلسطینی شهید و ۱۳۱۶۲ نفر مجروح شدنده‌اند که ۷۰ درصد شهدای غزه، زن، کودک و سالخورده هستند.

در همین ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۹ مهر ماه با اشاره به حمله اخیر صهیونیست‌ها به بیمارستان المعمدانی، مساجد،‌ مدارس و کلیسای ارتدوکس یونانی در غزه افزود: بعد از حمله فاجعه‌آمیز به بیمارستان ⁧ المعمدانی⁩، برخی مساجد، مدارس و کلیسای ارتدکس یونانی در ⁧غزه⁩، رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های دیگری در غزه را تهدید به حمله کرده است!

کنعانی خاطرنشان کرد: ‏این جنایات هولناک به معنای عبور رژیم صهیونیستی از مرز جنون و یک رسوایی اخلاقی بزرگ و شرم‌آور برای آن دسته از دولت‌هایی است که اکنون نیز همانند گذشته به طور بی قید و شرط در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند و در عین حال هر روز به دیگران درس ⁧حقوق بشر⁩ می‌دهند.

وی افزود: ‏اشغالگری، تجاوز، جنگ، جنایت، ترور، ⁧نسل کشی⁩، کودک‌کشی، حمله به مساجد، کلیسا، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی، مدارس، منازل و مجتمع‌های مسکونی، اردوگاه‌های پناهندگان، خبرنگاران و … همگی جرایمی هستند که در جهان امروز به طور یکجا در خصوص یک رژیم جعلی و هویتی تروریستی به نام اسرائیل با ۷۵ سال جنایت بدون توقف مصداق پیدا می‌کند! ‏و این روزها در قاب ⁧غزه⁩ ارتکاب تمامی جنایات یاد شده به طور همزمان و روزمره در مقابل دیدگان بهت زده جهانیان قرار دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ‏اکنون اعلام و شناسایی بین‌المللی رژیم صهیونیستی به عنوان «هویتی تروریستی» و پیگرد و محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیست مطالبه همه انسان‌های آزاده، منصف و عدالتخواه جهان است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز