۲۹ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

احمد ابوزهری:

حمله زمینی به غزه «جنگ روانی» است/ آمادگی مقاومت برای مقابله با همه سناریوها

حمله زمینی به غزه «جنگ روانی» است/ آمادگی مقاومت برای مقابله با همه سناریوها

«احمد ابوزهری» نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی در گفتگو با نگاه نو با بیان اینکه باید به حرکت و قیام ملت های عربی و اسلامی علیه رژیم صهیونیستی دل بست و نه دولت ها، گفت: گردانهای عزالدین قسام گزینه های متعددی برای مواجهه با وضعیت کنونی دارد.

به گزارش نگاه نو، عملیات «طوفان الاقصی» که از (۱۶ مهر) آغاز شده و ادامه دارد، دستاوردهای میدانی بی سابقه ای در راه دفاع مشروع مردم فلسطین از سرزمین و مقدسات خود در مواجهه با رژیم اشغالگر رقم زده است. به همین مناسبت «نگاه نو» در گفتگو با «احمد ابوزهری» نویسنده و تحلیلگر سیاسی برجسته فلسطینی به ابعاد این عملیات قهرمانانه علیه دشمن صهیونیستی و اتفاقات میدانی آن پرداخته است. ابوزهری با اشاره به اینکه‌ موازنه به نفع جناح های مقاومت فلسطین خواهد شد، تاکید کرد باید منتظر حرکت و قیام ملت های عربی و اسلامی بود و دل به رژیم هایی که برای حفظ منافع استعماری در منطقه منصوب شده اند، نبست.

تلاش مذبوحانه‌ دشمن برای بازگرداندن قدرت بازدارنده اش

این نویسنده با بررسی اهداف دشمن صهیونیستی از هدف قرار دادن مناطق پرجمعیت گفت: سیاست “بمباران خانه ها و هدف قرار دادن غیرنظامیان” جدید نیست و تکرار اتفاقاتی است که در تمام جنگ های قبلی در نوار غزه رخ داده است.

دشمن به این روش جنایتکارانه متوسل می شود تا حداکثر فشار را بر مقاومت وارد کند و آن را وادار به تسلیم کند تا با این کار ساکنان نوار غزه را به خاطر دفاع از مقاومت و مشارکت فعال آنها در پشتیبانی از نیروهای مقاومت مجازات کند.

این تلاشی مذبوحانه برای بازگرداندن قدرت بازدارنده رژیم و ترسیم تصویر پیروزی برای جبهه داخلی اسرائیل است که کاملاً فروپاشیده و نیز برای ترمیم چهره اسرائیل در مقابل متحدان منطقه ای و بین المللی اش است.

ابوزهری با اشاره به اقداماتی که در این شرایط باید انجام شود، اظهار داشت: باید با آرامش دادن به شهروندان، ترسشان را برطرف کرد و با کمک و ابراز همبستگی با آنها، تلاش کرد تا سر پناهی برای کسانی که خانه هایشان بمباران شده تهیه نمود و به اطلاعات و شایعات بی اساس توجهی نکرد.

این نویسنده فلسطینی درباره‌ موج تبلیغاتی به راه افتاده توسط اشغالگران در خصوص تحولات نبرد گفت: ارتش اشغالگر از طریق سخنگوی ارتش آنچه را که او به عنوان “دستاوردهای بزرگ” علیه اهداف جنبش حماس توسط نیروی هوایی انجام شده بود، با آب و تاب بیان کرد، اما از سوی دیگر، رسانه‌های مختلف، ارتش رژیم اشغالگر را رسوا کردند و دروغ‌های آن را برای افکار عمومی فاش کردند و از جنایات هولناک این رژیم، از جمله هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه و کشتار «کودکان، زنان و سالمندان» و تخریب مراکز خدماتی پرده برداشتند. همین قضیه باعث شد تا رژیم صهیونیستی، روزنامه نگاران و مؤسسات مطبوعاتی را هدف قرار دهد؛ چرا که این رژیم از نشان داده شدن چهره واقعی خود می‌ترسد و نمی‌خواهد اسرائیل وسیله‌ای شود تا پیام مردم فلسطین به جهانیان برسد و آنها از حقایق مطلع شوند.

به کارگیری شیوه‌های جنگ روانی

ابو‌زهری افزود: تهدید به حمله زمینی ،تلاشی مذبوحانه برای تحت فشار قرار دادن مقاومت و به کارگیری شیوه های جنگ روانی علیه ساکنان نوار غزه و آرام کردن وحشت جبهه داخلی اسرائیل و فراری رو به جلو برای نجات از گل و لای و باتلاق شکست هایی است که در جبهه داخلی خود متحمل شده اند.

دشمن به خوبی می‌داند که جنگ زمینی شوخی نیست و هزینه بسیار سنگینی دارد و با ایجاد فرصتی طلایی برای مقاومت تعداد کشته‌ها و اسیرها و حجم غنائم افزایش چشمگیری خواهد یافت.

ابوزهری درباره موفقیت و پیروزی عملیات «طوفان الاقصی» گفت: سامانه‌های اسرائیل که در نوع خود پیشرفته‌ترین در جهان هستند، در همان ساعات اولیه حمله فروریخت و دهها و حتی صدها نظامی و شهرک‌نشین کشته و دهها نفر به اسارت گرفته شدند. مواضع دشمن ویران شد و خودروهای زرهی، تجهیزات و سلاح به غنیمت گرفته شد. مبارزان قسام با رزمندگانی اندک، همچنان کنترل مناطق وسیعی را در داخل شهرک ها به دست دارند، آیا این ارتش توانایی مقابله با غزه و ورود زمینی برای یکسره کردن نبرد را دارد؟!

مقاومت آماده‌ مواجهه با همه سناریوها است

ابوزهری با اشاره به سناریوهای پیش بینی شده و آمادگی مقاومت برای مواجهه‌ با آنها، افزود : مقاومت فلسطین به رهبری گردان های قسام با پیش بینی هرگونه تحولات (زمینی و دریایی) تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز