۲۶ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

خالد قدومی در گفتگو با نگاه نو؛

مرحله کنونی «جنگ روایتها» است/ قواعد جدید درگیری

مرحله کنونی «جنگ روایتها» است/ قواعد جدید درگیری

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که مرحله کنونی، جنگ روایتها است که طی آن دشمن با اعلامیه های تهدیدآمیز و تلاش برای کوچ اجباری از نوار غزه، سعی در ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان ما در نوار غزه دارد‌.

به گزارش نگاه نو، صبح روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پاسخ به حملات مداوم نظامیان اشغالگر علیه فلسطینی ها، عملیات نظامی گسترده ای را علیه رژیم اشغالگر اسرائیل به نام طوفان الاقصی آغاز کردند.

با توجه به استمرار عملیات طوفان الاقصی و دستیابی به دستاوردهای میدانی بی سابقه در زمینه‌ دفاع مشروع مردم فلسطین از سرزمین و مقدسات خود در مقابل رژیم اشغالگر، نگاه نو به گفتگو با خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران پرداخت.

وی به بیان دلایل آغاز این عملیات و تحولاتی که در معادله فلسطین اشغالی رخ خواهد داد و بازتاب آن بر دشمن صهیونیستی در همه سطوح اشاره کرد و تاکید کرد: انگیزه اصلی مردم فلسطین از این نبرد، این است که جنایات و تجاوزات و قلدری های رژیم جعلی اسرائیل، کارد را به استخوان رسانده است.

*۷۵ سال وحشیگری و بربریت صهیونیست ها

قدومی در ابتدای سخنان خود گفت: ما در مقاومت فلسطین یک قرن صبر کرده ایم تا شاید جهان ظالم با ما منصفانه برخورد کند . ۷۵ سال علیه مردم ما در فلسطین، صهیونیست ها وحشیگری و جنایات کرده اند، بیش از ۴۰۰۰ هزار اسیر فلسطینی به دهها و صدها سال زندان محکوم شده اند که کودکان زیر هجده سال نیز در میان آنها وجود دارد. همچنین زنان جوانی که به اتهامات واهی دستگیر و زندانی شده اند. در میان آنها زنان بارداری بودند که با دستان بسته در زندان های ستم، وضع حمل کردند.

مردم فلسطین دیگر نمی توانند این وحشیگری و بربریت صهیونیست ها و همچنین نفاق بین المللی این کابینه افراطی صهیونیستی به ریاست نتانیاهو و تروریست های همکار او را تحمل کنند. آنها با سلاح های شخصی خود وارد مسجدالاقصی می شوند، مناطق ما در کرانه باختری را آلوده و به شهروندان عادی در روستاها و بسیاری از مناطق توهین می کنند.

آنها همچنین به مقدسات مسیحیان در قدس شریف توهین می کنند، علاوه بر این که شهرک نشینان دائماً محصولات ما را در مقابل چشم جهانیان می سوزانند، بدون اینکه به کسی پاسخگو باشد.

علت این امر خسارات نظامی و میدانی است که طرف صهیونیستی متحمل شده و تهدید وجودی که متوجه این رژیم جنایتکار شده آن را به این وضعیت وحشیانه کشانده است و به همین دلیل این ارتش پرطمطراق از مستکبران از جمله آمریکا برای حمایت این رژیم سرکوبگر وارد عمل شدند.

این ریاکاری بین المللی دیگر برای مردم فلسطین قابل تحمل نیست، یا آرمان فلسطینی ما را رها کنید تا به فراموشی سپرده شود یا این غربی ها با صهیونیست ها بیایند و آش نابودی و تباهی آرمان فلسطین را بپزند و این رژیم صهیونیستی را در داخل سرزمین ملت ما و بر سر قبله اول مسلمانان قرار دهند. از این رو، پس از شکست تمامی تلاش های سیاسی و دیپلماتیک و ماندن پشت درهای بسته فراوان از سوی این جامعه بین المللی ناعادل که برای حفظ مقدسات و مردم ما کر و کور هستند، مردم ما تصمیم گرفتند که در این جنگی که بر ما تحمیل شده است، سرنوشت خود را به دست بگیرند. ما در شرایط اشغال زندگی می کنیم و این حق قانونی و بین المللی ما است که از مقدساتمان و سرزمین و مردم خود دفاع کنیم و به خاطر همین عملیات طوفان الاقصی به راه افتاد.

* مرحله ای به نام “جنگ روایت ها”

بله، امروز که بیش از یک هفته از طوفان الاقصی می گذرد، ما در مرحله ای به نام «جنگ روایت ها» هستیم که طی آن دشمن با اعلامیه های تهدیدآمیز و تلاش برای کوچ اجباری از نوار غزه، سعی در ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان ما در نوار غزه دارد‌.

شما می‌دانید که این رژیم بر پایه دروغ و شایعات و روایات دروغین بنا شده است و متاسفانه قدرت‌های استکباری مانند اسرائیل و آمریکا که این رژیم را بنیان نهاده‌اند، همان کسانی هستند که باید مسئولیت کامل قتل کودکان ما را به عهده بگیرند. دیروز، تهدید صهیونیست‌ها که ملت ما اندک توجهی به آن نکرد و همچنان راسخ و استوار در برابرش ایستاد، دشمن را بر آن داشت که مرتکب قتل عامی شود که بیش از ۷۰ غیر نظامی فلسطینی کشته و ۲۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان مجروح شوند.

این اتفاق در زمان انتقال آنها از خانه‌هایشان و در حالی که همراه خانواده‌هایشان بودند، و بلینکن هم در تل آویو بود، رخ داد. آنها این کشتار را در برابر دیدگان جهان و رسانه ها مرتکب شدند و در آخر نیز می‌گویند که فلسطینی تروریست است. ولی در واقع مشخص شده است که همواره آنچه که این روزنامه نگاران و رسانه ها نقل می‌کنند روایتی صهیونیستی است. حتی سیاستمداران خارجی گفتند که این همان چیزی است که ما از صهیونیست‌ها شنیدیم و هیچ دلیلی جز این روایت صهیونیستی برای اثبات آنچه رخ داده است نداریم.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در جمهوری اسلامی ایران افزود: ما امروز خواستار تغییر رویکرد سیاسی در سطح رسمی در مورد آرمان فلسطین هستیم و می‌خواهیم که دیگر صحبتی از تشکیل دو دولت و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به میان نیاید. به جای آن باید آن رژیم را به خاطر جنایت‌هایی که مرتکب شده و می‌شود، مجازات و محاکمه کنیم و هر راه حل سیاسی در مواجهه با او کنار گذاشته شود.

این رژیم باید تمام شود و از سینه ملت ما و قبله اولمان برخیزد و برود. ما در همین راستا از برادرانمان در جهان اسلام و آزادگان جهان چه به صورت مردمی و خود جوش و چه به شکل رسمی، می‌خواهیم که سمت مرزها بیایند و تلاش‌های دیپلماتیک را به کار بندند تا به قتل عام غیر نظامیان که رژیم اشغالگر پس از شکستش در مواجهه با رزمندگان ما دست زده، پایان دهند.

* قواعد جدید درگیری

قدومی گفت: مقاومت فلسطین قواعد جدید درگیری را تحت عنوان قرآنی “ادخلوا علیه الباب” یعنی شما بر آنها از این در درآیید به اجرا درآورد‌. قبلاً سیاست ما تحمیل هزینه امنیتی و اقتصادی سنگین به رژیم صهیونیستی بود، اما امروز در کنار آن عقیده، عقیده نظامی جدیدی مبنی بر رسیدن به مناطق فلسطینی اشغال شده از سرزمینمان فلسطین مخصوصاً بخش‌هایی که شهرک نامیده شده‌اند می باشد. در حقیقت آن ها، همان شهرها و روستاهای ما هستند که اشغالگران آن را غصب کردند و هویت و نامشان را به نام‌هایی که هیچ ارتباطی به آرمان ما در فلسطین و تاریخمان ندارد تغییر داده‌اند، از همین رو این قاعده زیر مجموعه نظریه پیشرفت علمی و فناورانه‌ رزمندگان ما در مقاومت فلسطین است.

آنها توانستند زیر پوشش حملات موشکی از طریق پهپادها و دوربین های مراقبتی صهیونیست‌ها را از کار بیندازند، تا نیروهای زمینی از سمت غزه به طرف سرزمین‌های اشغالی پیشروی کنند و پرچم فلسطین را برافراشته سازند و شوکت این رژیم اشغالگر را حتی برای ساعاتی، در هم شکنند و ماموریت‌های امنیتی دقیقی را اجرا کرده و صحیح و سالم به پایگاه‌های خودشان بازگردند. به گفته سخنگوی گردان‌های قسام با وجود شکست رژیم صهیونیستی در برخی نقاط، درگیری وجود دارد. امروزه قدرت در دست مقاومت است و خبرهای خوشی برای اسیرانمان در زندان‌های اشغالگران داریم. صدها نفر از سربازان رژیم اشغالگر در مشت مقاومت، در غزه هستند. صدها نفر از شهرک نشینان غاصب در دست مقاومت هستند و به زودی خبر آزادی اسیران قهرمانمان از زندان‌های اشغالگران خواهد رسید و آن روز دور نیست.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز