۲۵ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

جلسه سازمان بهداشت جهانی؛

«آنروا» و «پزشکان بدون مرز» درباره نرسیدن آب به غزه هشدار دادند

«آنروا» و «پزشکان بدون مرز» درباره نرسیدن آب به غزه هشدار دادند

سازمان‌های بین المللی همچون آنروا و پزشکان بدون مرز با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، زنگ خطر را درباره اوضاع اسفبار این منطقه به صدا درآوردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از الجزیره، مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد: مرگ زیر بمب‌ها نباید که تنها گزینه باقیمانده برای ساکنان غزه باشد. بیمارستانها در غزه دیگر گنجایش و توان تحمل (مجروحان) را ندارند. کادر ما هم در میان مجروحان هستند.

وی‌افزود: بمباران غزه توسط اسرائیل ادامه دارد و تیم های ما از دشوار بودن رساندن آب و غذا به مردم خبر می دهند.

از سوی دیگر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی به بمباران خان‌یونس و مناطق جنوبی غزه ادامه می‌دهند و این در حالی است که آنها از ساکنان غزه خواسته‌اند که به سمت جنوب بروند.

آنروا می افزاید: موضوع اصلی در غزه آب است. مردم بدون آب می‌میرند. نگرانی بابت بیماری‌های واگیر با توجه به فروپاشی زیر ساخت های تامین آب آشامیدنی هر لحظه افزایش می‌یابد. آب جنوب غزه برای فقط سه ساعت وصل شد که این برآورده کننده نیازهای ساکنان نیست.

یک مقام مسئول در سازمان بهداشت جهانی هم درباره آمار شهدای غزه اعلام کرده که تا این ساعت ۲ هزارو ۸۳۷ نفر در غزه کشته و ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند که نیمی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ما به آمادگی برای پیشگیری از شیوع بیماری ها نیاز داریم.

این مقام مسئول همچنین از ۱۱۵ حمله هوایی صهیونیست ها به مراکز بهداشتی در غزه خبر داده و گفت: ما امروز جلساتی در مصر داریم تا تصمیم گیرندگان را متقاعد کنیم که دسترسی به غزه را در اسرع وقت فراهم کنند.

مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی هم بیان کرد: ما خواهان ارسال کمک‌ها به غزه از طریق گذرگاه رفح هستیم. بیش از ۷۲ ساعت است که منتظر می باشیم.

همچنین برنامه جهانی غذا هم اعلام کرد: امداد رسانی غذایی در غزه رو به کاهش است و ما در العریش غذا انبار می کنیم تا هنگام گشوده شدن گذرگاه رفح از آن استفاده کنیم.

در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده تا این ساعت شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر گزارش شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز