۲۵ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

وزیر خارجه ژاپن:

امروز با امیرعبداللهیان درباره غزه گفتگو می‌کنم

امروز با امیرعبداللهیان درباره غزه گفتگو می‌کنم

«یوکو کامیکاوا» وزیر خارجه ژاپن امروز سه‌شنبه گفت این کشور در حال آماده شدن برای گفتگو با حسین امیرعبداللهیان درباره درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین است.

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، کامیکاوا که کشورش رئیس کنونی گروه هفت است، گفت توکیو با نگرانی وضعیت در غزه را زیر نظر دارد. او همچنین گفت این کشور ۱۰ میلیون دلار کمک اضطراری به غزه ارائه خواهد کرد.

وزیر خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت: در آخرین مراحل آماده‌ شدن برای انجام گفت‌وگوی تلفنی امروز با حسین امیرعبداللهیان هستم.

کامیکاوا در بخش دیگری از سخنانش گفت در حال حاضر حدود ۹۰۰ شهروند ژاپنی در فلسطین اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی هستند. معاون دبیر کابینه ژاپن بعد از او اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد آن‌ها را تا یکشنبه با هواپیمای نظامی ژاپنی خارج کند.

یوکو کامیکاوا که در نشست خبری در توکیو در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، همچنین خبر داد با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم صحبت و ابراز امیدواری کرده اوضاع بین این رژیم و فلسطینیان هر چه زودتر آرام شود.

وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد این کشور از همه طرف‌ها در درگیری رژیم صهیونیستی و حماس انتظار دارد که از قوانین بین‌المللی تبعیت کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز