۲۳ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

تارنمای هیل نوشت:

«طوفان الاقصی»؛ بهانه جمهوریخواهان آمریکا برای هدف قرار دادن درآمدهای نفتی ایران

«طوفان الاقصی»؛ بهانه جمهوریخواهان آمریکا برای هدف قرار دادن درآمدهای نفتی ایران

با وجود اذعان کشورهای غربی و خود آمریکا به اینکه ایران در عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی هیچ نقشی نداشته، برخی در واشنگتن به دنبال اعمال فشار با هدف کاهش درآمدهای نفتی ایران هستند.

به گزارش نگاه نو، جنگ بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بهانه‌ای به دست آمریکایی‌ها داده تا دوباره شکست‌های خود در سیاست‌هایشان در قبال ایران را به نوعی به انحراف بکشانند و تنش فعلی که به علت آپارتاید رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته را به ایران ارتباط دهند.

برخی از سیاستمداران آمریکایی با اتخاذ اقدام‌های جدید قصد دارند فشار بر روی ایران را افزایش دهند تا افزایش تولید و صادرات نفت که شکستی را بر سیاست‌های تحریمی وارد کرده، بار دیگر تحت تاثیر قرار دهند.

تارنمای “هیل” در این رابطه نوشت: جمهوریخواهان به ویژه خواستار اقدام بیشتر برای محدود کردن درآمد نفتی ایران هستند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به دنبال استفاده از این مساله برای بهره بردای از امتیاز انتخاباتی، مدعی شد که دولت فعلی اجازه فروش حجم گسترده‌ای از نفت را به تهران می‌دهد.

ترامپ با تکرار ادعاهایی که در زمان ریاست جمهوری خود نیز مطرح می‌کرد، اینطور ادعا کرد که در زمان او ایران ضعیف بود و اکنون آنها (ایران) ثروتمند هستند.

ران دژسانتیس نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در گفتگو با فاکس نیوز ادعا کرد که بسیار سریع اقدامی بمنظور قطع جریان پول به سمت ایران می‌کند چرا که پول نفت یک سهم بزرگ برای تهران است.

کوین مک کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز با هجمه سازی علیه جمهوری اسلامی ایران به ان‌بی‌سی گفت که واشنگتن باید ایران را طوری متوقف کند که توانایی تولید نفت نداشته باشد.

وی همچنین خواستار اجرای تحریم‌ها شد و افزود که تحریم‌ها در حال حاضر اجرا نمی‌شوند. دولت بایدن با رد چنین ادعاهایی گفته است که تحریم‌ها علیه ایران اجرا می‌شود.

لیندسی گراهام سناتور دموکرات آمریکایی حتی پا را فراتر گذاشت و با اشاره به جنگ بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی تهدید کرد که اگر این جنگ تشدید شود، باید به ایران گفت که آمریکا پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌ها نفتش را هدف قرار می‌دهد.

دور تازه درگیری‌های بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی درحالیکه ناشی از دهه‌ها اشغالگری صهیونیست‌ها است، بهانه به دست آمریکایی‌ها داده تا پای ایران و منابع انرژی را وسط بکشند.

در صورتی که از همان ابتدای شروع جنگ فعلی در غزه که با عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت آغاز شد، غربی‌ها به صراحت دخالت ایران در این مساله را رد و تاکید کردند که هیچ شواهدی از دخالت ایران در عملیات نیروهای حماس وجود نداشته است.

جوسازی جدید آمریکایی‌ها ناشی از عصبانیت آنها از عدم تاثیر تحریم‌های همه جانبه آنها علیه ایران است. چرا که با وجود تحریم‌های گسترده ایران به عنوان یک عضو اوپک در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۲.۴ میلیون بشکه نفت در روز فروخته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز