۲۳ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

«ماهر طاهر» در گفتگو با نگاه نو:

قواعد درگیری را تغییر خواهیم داد/ شکست پذیری اسرائیل محقق شد

قواعد درگیری را تغییر خواهیم داد/ شکست پذیری اسرائیل محقق شد

ماهر الطاهر از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفتگو با نگاه نو با اشاره به اینکه مقاومت، قواعد درگیری را تغییر خواهد داد، اظهار داشت: در عملیات طوفان الاقصی، شکست پذیری اسرائیل محقق شد.

به گزارش نگاه نو، امروز نهمین روز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر است که به اعلام مقامات صهیونیست، تاکنون به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ اسرائیلی و اسارت دست‌کم ۱۲۰ نفر دیگر از آن‌ها، منجر شده است. در مقابل، طی حملات و بمباران‌های کور رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی نوار غزه، دست‌کم ۲۳۲۹ نفر شهید و ۹۰۴۲ تن زخمی شده‌اند. به همین مناسبت گفتگویی با «ماهر الطاهر» از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین انجام دادیم که از نظر می گذرد:

علت تصمیم حماس برای حمله به رژیم صهیونیستی چه بود؟

ملت فلسطین و مقاومت فلسطین به این نتیجه رسیدند که باید برای اثبات وجودشان در برابر دشمن وارد جنگ شوند، دشمنی که در سرزمین‌های ما شهرک سازی می‌کند و قصد یهودی‌سازی و تخریب مسجد الاقصی را دارد. هر روز ملت ما را دستگیر می‌کند، ما بیش از ۵۵۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی داریم که بخش عظیمی از آنها بدون هیچ محاکمه‌ای زندانی شدند.

ما در برابر نقشه ای اسرائیلی صهیونیستی قرار داریم، که هدف آن تسلط بر همه چیز در فلسطین است و می‌خواهد ساکنان آن را به زور از آنجا بیرون کند؛ از همین رو ما هیچ گزینه‌ای جز گزینه مقاومت و پایداری نداریم؛ لذا ملت ما تصمیم گرفت یا به تعبیر دیگر مقاومت فلسطین تصمیم گرفت دست به این حمله بزند تا این پیام روشن را به دشمن صهیونیستی برساند که مردم ما هرگز تسلیم نخواهد شد و مقاومت و پایداری را ادامه خواهیم داد و مبارزه را تا بیرون کردن آخرین سرباز صهیونیستی از سرزمینمان و کشورمان ادامه می‌دهیم.

تحرکات صهیونیست‌ها و اشغالگران در طول چند دهه گذشته ضد ملت فلسطین و محاصره غزه و یهودی‌سازی قدس و تهدید مسجد الاقصی و تلاش برای ساخت معبد سلیمان بر اساس افسانه‌ها و باورهای واهی اسرائیلی‌ها به جای مسجد الاقصی، ما را به این نتیجه رساند که باید در جنگی برای اثبات وجودمان وارد شویم. ما هرگز سر خم نکرده و تسلیم نخواهیم شد و با این اشغالگری مقابله خواهیم کرد.

ما شاهد پیشرفت چشمگیری در قواعد درگیری بودیم، این قضیه چه تاثیری بر اتفاقات پس از طوفان الاقصی خواهد داشت؟

بله ما قواعد درگیری را تغییر خواهیم داد و طوفان الاقصی ثابت کرد که ما در برابر حقایقی قرار داریم که برجسته‌ترین آنها شکست پذیری رژیم صهیونیستی و تحقق این واقعیت است. این رژیم پوشالی است و تئوری که قدرت بازدارندگی اسرائیل نامیده می‌شد، رد شده است چرا که ارتش اسرائیل در غلاف غزه با اینکه از آرایش نظامی کاملی برخوردار بود، نتوانست در مقابل چریک‌های ما و رزمندگان مقاومت بایستد و توان نظامی اسرائیل سریعاً فروپاشید و مقاومت توانست تعداد زیادی را کشته و اسیر کند و این بر پوشالی بودن این رژیم و پافشاری ملت فلسطین بر فداکاری و پذیرش عواقب این حمله برای مقابله با این اشغالگر تاکید دارد.

در حقیقت ما در حال انتقال به مرحله جدیدی هستیم. امروز دشمن صهیونیستی حقیقتاً در وضعیت سردرگمی شدیدی به سر می‌برد و در درون خود با زلزله شدید سیاسی نظامی و امنیتی مواجه شده است. کابینه صهیونیستی تعادل خود را از دست داده و رفتارهای عصبی از خود بروز می‌دهد و در پی انتقامجویی است؛ از همین رو در غزه جنگی ویرانگر راه انداخته و می گوید که می‌خواهیم غزه را به ۵۰ سال پیش برگردانیم و مقاومت را کاملاً نابود کنیم. آنها به صورت زمینی نیز وارد غزه خواهند شد. ما به آنها می‌گوییم که در برابرشان مقاومت خواهیم کرد و با آنها خواهیم جنگید.

اسرائیل از دولت کنونی آمریکا که به طور رسمی در جنگ فعلی مشارکت دارد، مجوز گرفته است. کشور ایالات متحده آمریکا و برخی دولت‌های استعماری نه تنها طرفدار اسرائیل هستند بلکه یک طرف جنگ قرار گرفته اند. در حقیقت این آمریکاست که این جنگ را پیش می‌برد و از فرزند خوانده‌اش اسرائیل حمایت می‌کند.

بلینکن و رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که به اسرائیل سلاح خواهند فرستاد. آنها ناوهای هواپیما بر فرستادند و محور مقاومت را تهدید کردند. ایالات متحده که یک طرف مستقیم دشمنی و جنگ به حساب می‌آید، این جنگ را راهبری و هدایت می‌کند.

ما امروز و در این لحظات تاریخی همه آزادگان جهان و انسان‌های شریف در سرزمین‌های عربی و اسلامی را به پشتیبانی و ایستادن در کنار ملت فلسطین ،برای رویارویی با دشمن صهیونیستی در این جنگ ویرانگر در فلسطین و به ویژه در نوار غزه فرا می‌خوانیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز