۲۲ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

با سفر بورل به پکن؛

چین و اتحادیه اروپا برای ایجاد روابط برد-برد توافق کردند

چین و اتحادیه اروپا برای ایجاد روابط برد-برد توافق کردند

همزمان با سفر اخیر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پکن و دیدار وی با «وانگ یی» وزیر خارجه چین، دو طرف درباره ایجاد روابط برد-برد توافق کردند.

به گزارش نگاه نو،«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین اعلام کرد: پکن و اروپا توافق کردند که روابط دو طرف وابسته به طرف ثالثی نیست و به هیچ طرف ثالثی اجازه دخالت نخواهد داد.

وانگ گفت: پکن و بروکسل همچنین توافق کردند که سطح گفت وگو و همکاری ها را تقویت کنند وی افزود: گفت وگوهای صریح، عمیق و سازنده ای داشتیم و توافقات گسترده ای به دست آوردیم.

نشریه چاینا دیلی در این خصوص نوشت: دو دیپلمات ارشد برای آماده سازی مقدمات دیدار سران چین و اتحادیه اروپا برای قبل پایان سال جاری و دیدار و تبادلات در همه سطوح، توافق کردند.

این نشریه چینی افزود: پکن و بروکسل بر حفظ ثبات زنجیره های صنعتی و تامین و ترویج رقابت عادلانه تاکید کردند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با اشاره به اینکه دروازه های اروپا به روی چین بسته نیست و ما به جنگ تجاری متوسل نخواهیم شد،خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا قصدی برای مهار توسعه پکن ندارد.

بورل گفت: بروکسل خواستار گسترش همکاری با پکن در زمینه های مختلف از جمله تلاش مشترک برای مقابله با تغییرات اقلیمی و گسترش روابط تجاری متعادل شد.

وی افزود:چین و اتحادیه اروپا می توانند هماهنگی و همکاری را برای ارتقای اصلاحات سازمان تجارت جهانی توسعه دهند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز