۲۰ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

امروز انجام شد؛

آغاز دور جدید سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با محوریت تحولات فلسطین

آغاز دور جدید سفرهای منطقه‌ای امیرعبداللهیان با محوریت تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان امروز (پنچ شنبه) برای دیدار با مقامات عراق عازم بغداد شد و سپس به سوریه و لبنان سفر خواهد کرد.

به گزارش نگاه نو، محور اصلی رایزنی‌های حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به عراق علاوه بر بررسی روابط دوجانبه، گفت‌وگو در مورد آخرین تحولات جاری فلسطین خواهد بود.

بر اساس این گزارش، یکشنبه هفته جاری ( ۱۶ مهرماه) نیز وزیران امور خارجه ایران و عراق در مورد آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگوی تلفنی برگزار کردند.

طرفین در این گفت‌وگو بر ضرورت هماهنگی و انسجام کشورهای اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و درخواست از سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری این سازمان برای بررسی تحولات جاری فلسطین و حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکید داشتند.

از سوی دیگر نیز، یک روزنامه سوری خبر داد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (جمعه) به این کشور سفر خواهد کرد.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران فردا (جمعه) به دمشق می‌رود و با مسئولان ارشد سوری دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این منابع اعلام کردند که امیر عبداللهیان با «فیصل المقداد» همتای سوری خود دیدار و در خصوص آخرین تحولات و در راس آن‌ها مسئله فلسطین و پیامدهای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تبادل‌نظر می‌کنند.

همچنین مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر منطقه‌ای خود به لبنان سفر می‌کند.

وی در صفحه شخصی خود نوشت: با توجه به حوادث جاری فلسطین و جنایات انجام شده علیه غزه و پیامدهای خطرناک آن، سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از امروز در منطقه آغاز می‌شود و جمهوری لبنان را نیز در بر می‌گیرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که در هفته جاری تحولات مهمی در منطقه به خصوص در فلسطین اشغالی رخ داده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز