۱۸ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

کاخ سفید:

نیروی نظامی به اسرائیل نمی‌فرستیم

نیروی نظامی به اسرائیل نمی‌فرستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ایران سال‌ها است که از حماس حمایت می‌کند، اما تصریح کرد که هیچ مدرکی دال بر دخالت تهران در عملیات طوفان الاقصی ندیده‌اند.

به گزارش نگاه نو، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر دادیم اما دولت آمریکا قصدی برای اعزام نیروی نظامی به اسرائیل ندارد».

کربی شامگاه دوشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره کمک‌های نظامی به رژیم تروریست صهیونیستی اظهار داشت: «آمریکا در روزهای آینده کمک نظامی جدیدی به اسرائیل اعلام می‌کند».

وی در این‌باره افزود: «ما انتظار داریم که درخواست‌های امنیتی بیشتری از سوی اسرائیل ارائه شود و واشنگتن تلاش خواهد کرد تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهد».

این مقام کاخ سفید در ادامه گفت: «در این مرحله نمی‌توان حدس زد که اقدامات سعودی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط چقدر تحت تأثیر قرار می‌گیرد».

کربی درباره ادعاها حول دست داشتن تهران در عملیات «طوفان الاقصی» نیز تصریح کرد: «ایران سال‌ها است که از حماس حمایت می‌کند، اما ما هیچ مدرکی دال بر دخالت آن در حمله اخیر ندیده‌ایم».

وی در پاسخ به سوالی درباره به اسارت رفتن صهیونیست‌ها نیز اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم تأیید کنیم که حماس آمریکایی‌ها را گروگان نگه داشته است، اما این احتمال را در نظر می‌گیریم».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز