۱۷ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

السودانی اتحادیه اروپا را به ایفای نقش در پرونده فلسطین فراخواند

السودانی اتحادیه اروپا را به ایفای نقش در پرونده فلسطین فراخواند

نخست وزیر عراق اتحادیه اروپا را به ایفای نقش تعیین کننده در اجرای قطعنامه های بین المللی که بر حقوق قانونی مردم فلسطین تاکید دارد، فراخواند.

به گزارش نگاه نو به نقل از میدل ایست نیوز، طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، «محمد شیاع السودانی» روز دوشنبه در دفترش از «توماس سایلر» سفیر جدید اتحادیه اروپا در بغداد استقبال کرد.

نخست وزیر عراق در ابتدای این دیدار به سفیر جدید به مناسبت آغاز مسئولیتش تبریک گفت.

در این دیدار به روابط میان عراق و اتحادیه اروپا و راه های توسعه آن در تمام زمینه ها پرداخته و توافقنامه مشارکت عراقی-اروپایی بررسی شد.

همچنین درباره فعالیت شرکت های اروپایی در عراق در سایه فراهم ساختن فرصت های سرمایه گذاری و فضایی امن برای کار در این کشور به ویژه پس از پیوستن عراق به بانک توسعه و ساخت اروپا در این دیدار گفت وگو شد.

نخست وزیر عراق و سفیر جدید اتحادیه اروپا در این کشور همچنین تحولات اوضاع در فلسطین را بررسی کردند.

السودانی خواستار ایفای نقش تعیین کننده توسط اتحادیه اروپا برای اجرای قطعنامه های بین المللی شد که بر حقوق قانونی مردم فلسطین تاکید دارد.

وی همچنین به لزوم مقابله با پدیده سخنان نفرت پراکنانه که به تازگی در برخی از کشورهای اروپا شدت یافته، از جمله تعرض به مقدسات و سوزاندن قرآن کریم اشاره کرد.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که در مدت ۲۴ ساعت، شمار رسمی آن از ۳۵۰ نفر فراتر رفت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز