۱۷ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

دیمیتری پسکوف:

ادامه جنگ فلسطین-اسرائیل، مملو از خطر برای منطقه است

ادامه جنگ فلسطین-اسرائیل، مملو از خطر برای منطقه است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) نسبت به تداوم جنگ بین رژیم موقت صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از اسپوتنیک، پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در پاسخ به سوالی درباره عملیات «طوفان الاقصی» گفت: «روسیه با نگرانی وخامت درگیری فلسطین و اسرائیل را نظاره‌گر است و این وضعیت ممکن است خطر تشدید تنش‌ها را به همراه داشته باشد».

وی درباره تلفات گسترده صهیونیست‌ها در عملیات رزمندگان مقاومت توضیح داد: «دیپلمات‌های روس در اسرائیل تلاش‌های مجدانه و شبانه‌روزی انجام می‌دهند و تاکنون از مجروحان روس اطلاعی در دست نیست».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه فعلا هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه با سران صهیونیستی و فلسطینی ندارد، اما گفت که درصورت لزوم می‌توان آنها را به سرعت سازماندهی کرد.

طبق این گزارش،‌ پسکوف با بیان اینکه روسیه با مقامات فلسطینی در تماس است، اظهار داشت: «زیرا تعداد زیادی شهروندان روس در آنجا زندگی می‌کنند. وضعیت بین اسرائیل و فلسطین باید هر چه زودتر به مسیری مسالمت‌آمیز سوق داده شود، ادامه خشونت‌ها مملو از خطراتی برای منطقه است».

وی درباره تاثیر تحولات در فلسطین اشغالی بر عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نیز تصریح کرد: «عملیات ویژه یک عملیات مستقل است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. با تمام شدن پول و ظهور نیازهای جدید، مسیر کاهش عرضه تسلیحات غربی به کیف اجتناب‌ناپذیر است».

صبح روز شنبه بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز