۱۷ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

در یادداشتی اعلام شد؛

نکات حائز اهمیت در عملیات طوفان الاقصی

نکات حائز اهمیت در عملیات طوفان الاقصی

عملیات طوفان الاقصی سنگین ترین ضربه تاریخی گروههای مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی است. این عملیات حاوی نکات حائز اهمیتی است که در این گزارش به آن پرداخته می شود.

به گزارش نگاه نو، در عملیات نظامی اخیر فلسطین چندین نکته حائز اهمیت وجود دارد که در ذیل به آن پرداخته می شود:

۱- فلسطینی ها برای عملیات گسترده امروز به ماهها کار فشرده با به کارگیری صدها نفر نیاز داشته اند. آن هم در باریکه ای که زیر نظر سیستم های اطلاعاتی و جاسوسی فضایی اسرائیل و شبکه زمینی جاسوسان آن بوده است. مخفی ماندن مقدمات این عملیات یک پیروزی بزرگ حفاظت اطلاعات برای مقاومت است. فلسطینی ها همیشه از این ناحیه آسیب پذیر بوده و دهها فرمانده میدانی خود را از دست داده اند.

۲- نفوذ امروز مقاومت به لااقل ۱۳ شهر و شهرک صهیونیستی به جمع آوری اطلاعات قبلی نیاز داشته است و مقاومت فلسطین باید برای آن به این شهرک ها ورود انسانی می کرده است. مخفی ماندن کل عملیات جمع آوری اطلاعات از چشم رژیم در عمق نزدیک به غزه، پیروزی بزرگ دیگری برای مقاومت فلسطین محسوب می شود.

۳- در این عملیات معادله کشته های طرفین که همیشه با فاصله زیاد به نفع رژیم اسرائیل بوده، به نفع طرف فلسطینی تغییر کرده است؛ تعداد تلفات انسانی رژیم صهیونیستی در این عملیات بیشتر از طرف فلسطینی و بی سابقه بوده است. علاوه بر کمیت، از نظر کیفی هم شهدای فلسطینی عمدتا” مردم عادی غزه بوده اند در حالی که کشته های اسرائیلی عمدتا” نظامی بوده اند.

۴- طرف فلسطینی هنوز همه نیروی خود در غزه را وارد عملیات نکرده و کرانه باختری با هزاران چریک را به عنوان ذخیره دارد و چشم به حمایت دهها هزار عنصر نظامی هم‌پیمان خود در لبنان، یمن، سوریه و عراق دارد. صدها هزار نیروی نظامی ایران نیز که جای خود دارد. گروههای مورد اشاره حامی فلسطین البته در صورت لزوم وارد جنگ می شوند. در حالی که طرف اسرائیلی در کرانه درگیر است و حدود ۷۰ درصد نیروهای نظامی آن نمی توانند چشم از کرانه باختری بردارند. مرزهای شمالی این رژیم نیز بشدت از سوی حزب الله و نیروهای مقاومت در سوریه در معرض تهدید است.

دکتر سعدالله زارعی

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز