۱۴ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

دفتر ریاست جمهوری سوریه:

تروریسم نمی‌تواند پایداری را به ضعف تبدیل کند

تروریسم نمی‌تواند پایداری را به ضعف تبدیل کند

دفتر ریاست جمهوری سوریه در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در این کشور اعلام کرد که هر قطره خونی که در دانشکده افسری حمص به زمین ریخته شد، قدرت و همبستگی و اصرار ما را برای کامل کردن پیروزی، افزایش می دهد.

به گزارش نگاه نو، دفتر ریاست جمهوری سوریه روز جمعه در واکنش به حمله تروریستی به مراسم دانش آموختگی دانشکده جنگ حمص اضافه کرد: جنایتکاران و تروریست ها، فرزندان وطن را هدف قرار می دهند و لحظه شادی را به اندوه و حزن تبدیل می کنند، اما نخواهند توانست قدرت را به ضعف، پایداری را به عقب نشینی و ایمان ما را به تردید تبدیل کنند.

این نهاد همچنین اعلام کرد: هر قطره خونی که روز گذشته در دانشکده جنگ حمص به زمین ریخته شد، برغم درد بسیاری که برجای گذاشت، قدرت و همبستگی و اصرار ما را برای کامل کردن پیروزی، افزایش می دهد.

جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه در شهر حمص روز پنجشنبه با پهپاد مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

در این جشن که با حضور غیرنظامیان و خانواده های افسران برگزار شده بود، ده ها نظامی و غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت سوریه روز جمعه در آخرین آمار اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک کشته شدند. این وزارتخانه، شمار زخمی ها را نیز ۲۷۷ نفر اعلام کرد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ نفر است.

سرلشکر «علی عباس» وزیر دفاع سوریه امروز در مراسم تشییع ۲۸ نفر از قربانیان حمله تروریستی در دانشکده نظامی شهر حمص گفت: ما هزینه سربلندی و عزت کشورمان را می پردازیم.

وی افزود:‌ کشور ما به خاطر خودفروشی برخی طرف های داخلی به خارج، هزینه های سنگینی را می پردازد.

این حمله تروریستی واکنش برخی از کشورها را در پی داشت و تاکنون بیانیه هایی در محکومیت این حادثه غم انگیز صادر شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز