۱۴ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا

صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا

دادستانی کل ونزوئلا از صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور که هم اکنون به آمریکا گریخته و در آنجا زندگی می‌کند خبر داد.

به گزارش نگاه نو، مقامات ونزوئلایی با صدور یک قرار بازداشت به دنبال دستگیری «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور هستند که پس از ناکامی در ساقط کردن دولت قانونی کاراکاس از ماه آوریل به ایالات متحده گریخته و در آنجا زندگی می‌کند.

«ویلیام ساب» دادستان کل ونزوئلا روز پنج شنبه از صدور حکم بازداشت گوایدو به اتهام مدیریت سهل انگارانه داراییهای متعلق به شرکت نفتی دولتی پترولئوس ونزوئلا خبر داده است.

در توضیح اتهامات گوایدو آمده است که او متهم به استفاده از منابع شرکت نفتی پترولئوس از طریق پرداخت هزینه‌های شخصی برای ثروتمند کردن خود از طریق مجبور کردن این شرکت به مبلغ ۱۹ میلیون دلار است.

ساب همچنین از اینترپل خواسته برای کشورهای عضو در ارتباط با اتهامات خوان گوایدو هشدار قرمز صادر کند تا به اتهامات و جنایات او رسیدگی شود.

گوایدو که از وی به عنوان مهره ایالات متحده آمریکا برای اجرای طرحهای براندازانه واشنگتن در کاراکاس یاد می‌شود پس از اخراج از کلمبیا در ماه آوریل در سکوت خبری و تک و تنها وارد آمریکا شد.

دی ماه سال گذشته مخالفان دولت قانونی ونزوئلا دولت موقت خودخوانده خود را منحل کرده و به رهبری خوان گوایدو مهره محبوب آمریکایی‌ها پایان دادند.

قانونگذاران ونزوئلایی با ۷۲ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع پایان ریاست‌جمهوری خودخوانده گوایدو از تاریخ چهارم ژانویه را مورد تصویب قرار دادند.

گوایدو ۳۹ ساله در سال ۲۰۱۹ ریاست مجمع ملی ونزوئلا را در دست گرفت. او در همان سال بعد از شروع مجدد ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو، خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد. آمریکا از وی حمایت و اعلام کرد او را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز