۱۲ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

هفته نامه «لو پوئن»:

فرانسه صدای خود را در جهان از دست داده است

فرانسه صدای خود را در جهان از دست داده است

هفته نامه «لو پوئن» با ارایه گزارشی تحلیلی، راهبرد سیاست خارجی فرانسه را مملو از ناهماهنگی‌ها و اشتباهات ارزیابی کرد و آن را عاملی برای از دست دادن صدای این کشور در جهان سیاست دانست.

به گزارش نگاه نو، این هفته نامه فرانسوی در گزارشی با تیتر «چگونه فرانسه صدای خود را در جهان از دست داد؟» به قلم لوک دُ بارُشه (Luc de Barochez) بر ضرورت تجدید نظر در این راهبرد تاکید و اضافه کرد: سیاست خارجی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از ناهماهنگی‌ها، اشتباهات تحلیلی و تناقض رنج می‌برد.

تحلیلگر این هفته نامه شاهد ادعای خود را خروج نیروهای فرانسوی از نیجر که به دنبال مالی و بورکینا رخ داد، عنوان و آن را رقت‌انگیز ارزیابی کرده است.

وی در این گزارش تحلیلی با اشاره به اینکه امسال رئیس جمهوری فرانسه از رفتن به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که یک آیین سطح بالای دیپلماتیک است، اجتناب کرد، با کنایه این سوال را مطرح می‌کند که آیا ماکرون دیگر چیزی برای گفتن به هم قطارانش ندارد؛ آنهم در دورانی که جهان در حال فروپاشی است؟

این تحلیلگر با اشاره به رویکرد سیاسی ماکرون در جامعه جهانی، تاکید دارد که این روزها سیاست خارجی رئیس جمهوری فرانسه ناامیدی جمع می‌کند.

در این گزارش، به از دست رفتن اعتبار فرانسه در نشست‌های بین‎‌المللی نیز اشاره شده و آمده است: به شکل بسیار جدی به هر کجا که می‌نگریم، ناامیدی انباشته است.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز سال گذشته با ارایه گزارشی تحلیلی، کارنامه پنج ساله ماکرون در نخستین دوره ریاست جمهوری را ضعیف و ناتوان ارزیابی کرد.

بسیاری از تحلیلگران فرانسوی معتقدند ماکرون که عنوان جوان‌ترین رئیس جمهور این کشور را یدک می کشد، در دور نخست ورودش به الیزه، آنچنان که شایسته نام فرانسه بود، نتوانست در عرصه جهانی ظاهر شود.

در این گزارش آمده است: سیاستمداری که به مدت پنج سال تلاش کرد به عنوان یک میانجی در عرصه بین‌المللی عمل کند، اغلب بدون موفقیت بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز