۱۰ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

معاون وزیر خارجه روسیه:

روند پذیرش اعضای جدید بریکس زیاد طول نخواهد نکشید

روند پذیرش اعضای جدید بریکس زیاد طول نخواهد نکشید

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست پارلمانی روسیه و آمریکای لاتین تاکید کرد که پذیرش رسمی اعضای جدید در بریکس خیلی طول نخواهد کشید.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، وی گفت: من فکر می‌کنم که انطباق بریکس با اعضای جدید و یافتن حوزه‌های همکاری جدید زمان زیادی نخواهد برد. اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه آیا گسترش حوزه‌های همکاری بیشتری وجود خواهد داشت یا خیر تنها مربوط به مساله زمان است.

به گفته ریابکوف، چندین کشور در تلاش برای پیوستن به بریکس هستند و ما از اضافه شدن کشورهای جدید به این سازمان حمایت می‌کنیم.

مسکو در حال حاضر میزبان نشست پارلمانی این کشور با کشورهای آمریکای لاتین است که از ۲۹ سپتامبر تا ۲ اکتبر به طول خواهد انجامید. قانونگذارانی از کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، متخصصان، دیپلماتها درباره طیف گسترده ای از موضوعات در حوزه بین الملی پارلمانی در این نشست به بحث و رایزنی با یکدیگر خواهند پرداخت.

روسیه قرار است در سال ۲۰۲۴ ریاست بریکس را برعهده بگیرد و مقام ارشد روس، روز دوشنبه (امروز) درباره دستورکار پیش روی مسکو برای ریاست بر این گروه اظهارنظر کرد.

«الکساندر شتینین» مدیر اداره آمریکای لاتین در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مهم‌ترین ماموریت ریاست روسیه بر بریکس در سال ۲۰۲۴، تعیین قالب مشارکت اعضای جدید و کشورهایی است که علاقه مند به الحاق به این گروه هستند.

دوم شهریورماه بود که به دنبال سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به ژوهانسبورگ، «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان نشست سران بریکس خبر داد که این گروه از ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین برای عضویت به عنوان اعضای جدید به گروه بریکس دعوت کرد. اعضای بریکس در نشست خود در دهلی نو با پیوستن اعضای جدید به این سازمان موافقت کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز