۳ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

کره شمالی:

روابط با روسیه به عنوان یک کشور همسایه طبیعی است

روابط با روسیه به عنوان یک کشور همسایه طبیعی است

رئیس کره شمالی با محکوم کردن اظهارات هفته گذشته رئیس جمهوری کره جنوبی درباره همکاری نظامی میان پیونگ یانگ و مسکو، روابط با روسیه را به عنوان کشور همسایه طبیعی خواند.

به گزارش نگاه نو به نقل از یونهاپ، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: هرگونه توافق تسلیحاتی میان پیونگ یانگ و مسکو به عنوان “اقدام تحریک آمیز مستقیم ” علیه سئول ارزیابی می شود. این درحالی است که نگرانی ها درباره همکاری نظامی روسیه و کره شمالی از زمان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون رئیس کره شمالی افزایش یافته است.

در گزارشی که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده آمده است؛ رئیس جمهوری کره جنوبی مانند عروسک خیمه شب بازی درباره روابط روسیه و کره شمالی تهمت های بدخواهانه می زند. طنز ماجرا از این قرار است که این عروسک خیمه شب بازی بدون دانش و آگاهی سیاسی ابتدایی و عقل سلیم در روابط بین الملل، گستاخانه مانند بلندگوی آمریکا رفتار می کند.

کره شمالی خاطرنشان کرد: برای کشورهای همسایه حفظ روابط نزدیک بایکدیگر طبیعی است و توسعه همکاری و روابط دوستانه میان کشورها حق مشروع و موجب ایجاد بنیاد صلح و ثبات منطقه ای و جهانی است.

وزارت اتحاد کره جنوبی با انتقاد از رئیس کره شمالی درباره سرزنش کردن رئیس جمهوری کره جنوبی با سخنانی سخیف اعلام کرد، اظهارات کیم جونگ اون حتی ارزش جوابیه ندارد.

رئیس جمهوری کره جنوبی امروز دوشنبه از دولت این کشور خواست اقداماتی فعالانه پیرو دیدارهای هفته گذشته با سران کشورهای جهان در نیویورک انجام دهند.

وی افزود تلاش خواهد کرد تا نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ را در بوسان برگزار کند و بازار جهانی کره جنوبی را برای کسب و کارها گسترش دهد.

مقامات آمریکا و کره جنوبی درباره احتمال تلاش روسیه برای بدست آوردن مهمات از کره شمالی برای استفاده در جنگ اوکراین و کمک گرفتن پیونگ یانگ از مسکو در زمینه تکنولوژی برنامه های هسته ای و موشکی ابراز نگرانی کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز