۲ مهر ۱۴۰۲
کپی شد!

در مدار گسترش روابط؛

لاوروف ماه آینده به کره شمالی سفر می کند

لاوروف ماه آینده به کره شمالی سفر می کند

به دنبال دیدار اخیر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ماه آینده میلادی به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از یونهاپ، سرگئی لاوروف که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، اعلام کرد که برای پیگیری توافقات پوتین و کیم جونگ اون در ماه آینده میلادی به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد.

کیم جونگ اون در روز ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) با سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه دو کشور توافق کرده‌اند در ازای تامین تسلیحات از سوی پیونگ‌یانگ برای مسکو در حمایت از جنگ در اوکراین، روسیه امنیت غذایی این کشور را تامین و انتقال فناوری تسلیحاتی را به کره‌شمالی انجام دهد.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه در جریان سفر رهبر کره‌شمالی به روسیه، ولادیمیر پوتین دعوت رسمی کیم جونگ اون را برای سفر به پیونگ‌یانگ پذیرفت، یکی از محورهای دیدار لاوروف با مقامات کره‌شمالی هم می‌تواند سفر احتمالی پوتین به کره‌شمالی باشد.

روسیه هرگونه همکاری نظامی با کره‌شمالی را تکذیب کرده است. با این حال، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سفر به روسیه، از موشک ها و جنگنده های راهبردی نیروی هوایی روسیه که قادر به حمل کلاهک های هسته‌ای هستند، در پایگاه هوایی کنویچی نزدیک شهر ولادیوستوک دیدن کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز