۳۱ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

تحلیلگر سیاسی عراقی:

بالا بردن قرآن توسط رئیسی در سازمان ملل گام مهمی در راستای صلح جهانی است

بالا بردن قرآن توسط رئیسی در سازمان ملل گام مهمی در راستای صلح جهانی است

محمد فاضل الخفاجی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی تأیید کرد که بالا بردن قرآن کریم توسط رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل، به دلایل زیادی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

الخفاجی در گفتگو با خبرگزاری «نگاه نو» تصریح کرد: در آغاز و پیش از بیان هر سخنی باید خاطر نشان کرد که قرآن کریم مرجع و منبع اصلی مسلمانان و مؤمنان است و در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است. با بالا بردن قرآن کریم ارزش‌های دینی برجسته گردید و تلاش شد تا بر مفاهیمی چون احترام و صلح و محبت میان ملت‌ها تکیه شود‌. علاوه بر این بالا بردن قرآن در سازمان ملل، پایبندی ایران به گفتمان دیپلماتیک و احترام این کشور به کار گروهی جهانی در چهارچوب سازمان ملل را منعکس کرد.

وی در ادامه‌ بیان اهمیت موضع‌گیری ریاست جمهوری اسلامی ایران در تریبون سازمان ملل افزود: بالا بردن قرآن توسط رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل می‌تواند پیام محکمی به جهان غرب در خصوص تسامح و احترام متقابل میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف بدهد و با تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز و تفاهم میان ملت‌ها، ایده حقوق بشر و آزادی دینی و همزیستی مسالمت آمیز را در اذهان تحکیم کند.

این نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در تکمیل گفته‌هایش افزود: علاوه بر آنچه بیان شد، بالا بردن کتاب مقدس قرآن می تواند جایگاه ایران را به عنوان کشوری که از فرهنگی غنی و تاریخی کهن برخوردار است، تقویت کند. در کل، بالا بردن قرآن کریم توسط رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل گام مهمی در راستای صلح و تفاهم جهانی به شمار می‌رود.

الخفاجی در پایان افزود: اما در مورد موضع‌گیری رئیس جمهوری ایران به خصوص مخالفت با اشغالگری اسرائیل می توان تاکید کرد که این قضیه، رویکرد سیاسی قوی ایران در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و مخالفت شدید با سیاست‌های اشغالگرانه آنها را به نمایش گذاشت. شایان ذکر است که بیانات قوی و منسجم رئیس جمهوری ایران پایبندی این کشور به دفاع از حقوق فلسطینیان و تحقق عدالت جهانی در خاورمیانه را به تصویر کشید و موضع ایران را به عنوان کشوری که مخالف اشغالگری اسرائیل و در پی یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای ایفای حقوق همه ملت‌ها در منطقه می‌باشد، تقویت کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز