۲۹ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

دبیرکل ناتو:

اوکراین نیاز فوری به توانمندی‌های دفاع هوایی دارد

اوکراین نیاز فوری به توانمندی‌های دفاع هوایی دارد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: اوکراین نیاز فوری به قابلیت های دفاع هوایی شامل مهمات، قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری سامانه هایی دارد که اکنون در اختیار ارتش این کشور است.

به گزارش نگاه نو، ینس استولتنبرگ به خبرگزاری رویترز گفت: جنگ اوکراین که اکنون وارد دومین سال خود شده، به «جنگ فرسایشی» تبدیل شده اما با توجه به ضد حملاتی که اوکراین از ماه ژوئن (تیر) برای بازپس‌گیری یکسری اراضی خود آغاز کرد، به بن بست نرسیده است.

دبیرکل ناتو که برای شرکت در نشست های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می برد، در این مصاحبه گفت: اگر می خواهیم جنگ را پایان دهیم، اگر می خواهیم صلحی عادلانه و پایدار داشته باشیم، حمایت نظامی از اوکراین راه منطقی است. اوکراین به انواع مختلفی از حمایت ها نیاز دارد.

پیشتر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز بر ضرورت تقویت دفاع هوایی اوکراین از جمله حفاظت از زیرساخت های کلیدی با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان تاکید کرده بود.

استولتنبرگ از بیان این که متحدان ناتو سالانه چه تعداد مهمات می توانند در اختیار اوکراین قرار دهند و جنگنده های اف- ۱۶ دقیقا چه زمانی به کی یف تحویل داده می شوند، خودداری کرد.

وی افزود: متحدان ناتو سخت تلاش می کنند هر چه زودتر به خلبانان اوکراینی درباره نحوه استفاده از جنگنده های اف ۱۶ آموزش دهند. اهمیت این جنگنده ها این است که حاوی پیام حمایت بلندمدت و پایدار از اوکراین هستند.

استولتنبرگ اظهار داشت: ما خود را برای جنگی طولانی آماده کرده ایم؛ این آمادگی از این جهت نیست که می‌توانیم به طور دقیق پیش‌بینی کنیم این جنگ چقدر طول خواهد کشید، بلکه به این دلیل است که باید این پیام را ارسال کنیم که (ولادیمیر) پوتین رئیس جمهوری روسیه نمی تواند از ما انتظار داشته باشد که بی تفاوت باشیم.

دبیرکل ناتو گفت ترجیح می دهد پیشرفت سریع تری در ضد حملات اوکراین حاصل شود و مدعی شد دستاوردهای این کشور در جنوب وشرق «بسیار بزرگ» بوده است.

مقامات اوکراینی گفته اند که نیروهای آنها از خطوط مقدم دفاع روسیه عبور کرده اند اما با خطوط دفاعی بیشتری مواجه اند که مسکو استحکامات و میادین مین خود را در آنها تقویت کرده است.

برخی از تحلیلگران نظامی معتقدند کی یف برای حفظ شتاب خود در جنگ با رسیدن هوای سرد و مرطوب، با مشکل مواجه خواهد شد اما استولتنبرگ مدعیست جنگ می تواند در پاییز و زمستان ادامه یابد.

دبیرکل ناتو گفت: کاری که ما باید انجام دهیم ادامه حمایت ها از اوکراینی ها است و سپس تصمیم گیری برعهده آنها است. جنگ فرسایشی به جنگ لجستیگ (پشتیبانی و تدارکات) تبدیل می شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز