۲۵ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

رئیس جمهوری ونزوئلا:

آماده همکاری با چین برای ساختن جامعه ای با آینده مشترک هستیم

آماده همکاری با چین برای ساختن جامعه ای با آینده مشترک هستیم

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همزمان با سفر اخیرش به چین، در مصاحبه با خیرگزاری شینهوا گفت چین و ونزوئلا روابط دوستانه برای " سرنوشتی مشترک " دارند و هر دو کشور به صلح، توسعه و همکاری متعهدند.

به گزارش نگاه نو، نیکولاس مادورو در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری شینهوا گفت: «میان چین و ونزوئلا روابطی مثال زدنی وجود دارد.» براساس دعوتنامه شین جینپینگ رئیس جمهوری چین از مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از ۸ تا ۱۴ سپتامبر ( ۱۷ تا ۲۳ شهریور ) به چین سفر کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در ادامه گفت : «من باور دارم روابط میان دولت ها و مردم چین و ونزوئلا روابطی برپایه اعتماد متقابل، برادری و همکاری برای توسعه است.»

مادورو با توصیف روابط دوجانبه به روابطی سودمند و مفید خاطرنشان کرد ونزوئلا قاطعانه از دیدگاه چین برای ساختن جامعه ای با آینده مشترک برای انسان ها که به تفاوت های جهان براساس تمدن های متفاوت احترام می گذارد پشتیبانی می کند.

وی افزود: «من معتقدم مسیری که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین پیشنهاد داده است مردم را در تمام چشم اندازهای اقتصادی، تجاری و فرهنگی متحد می کند و اساسی برای پشت سر گذاشتن دنیای قدیم از استعمارگری و امپریالیسم می سازد.»

رئیس جمهوری ونزوئلا از اقدامات چین طی دوران همه گیری ویروس کرونا ستایش کرد و گفت: «ما بسیار قدردان چین هستیم. طی دوران همه گیری ویروس کرونا به دلیل تحریم هایی که توسط آمریکا علیه ونزوئلا وضع شده بود نه دارو و نه اقلام ضدعفونی و نه واکسن به کشورمان می رسید. حمایت چین از کشورهای آمریکای لاتین لازم بود. چرا که ونزوئلا تحت بیش از ۹۵۰ تحریم غیرقانونی بود که توسط آمریکا و قدرت های غربی وضع شدند.»

وی از دولت و مردم چین برای شجاعت و قاطعیت در کمک به ونزوئلا در اعتراض و مخالفت با این تحریم های غیرقانونی و مجرمانه عمیقا قدردانی کرد.

این مقام سیاسی ونزوئلا با اشاره به اینکه کشورش در برابر سرکوب امپریالیسم آمریکا مقاومت کرده و نشان داده است که قادر به احیای خود است تاکید کرد : « ما رو به جلو برای ساختن روش اقتصادی جدید برپایه تنوع سازی سازنده حرکت کرده ایم. »

به گفته مادورو امروز جامعه جهانی با فرصتی تاریخی رو به رو شده است تا به چندقطبی شدن جهان کمک کند. بدین ترتیب که هیچ کشور یا گروهی برجهان مسلط نشوند. در تاریخ بشریت یک امپراتور جای دیگری را می گرفته و یک قدرت استعماری جایگزین دیگری می شده است. تنها اکنون در قرن بیست و یکم و پس از قرن ها تقلا، ما چشم اندازی از دنیای آزاد و بدون امپریالیسم یا استعمارگری می بینیم.

دهها کشور نوظهور به اتحاد بشریت کمک می کنند و حق شان را برای شادی، برابری، آزادی و دموکراسی احقاق می کنند و چین در صف مقدم این تلاش هاست.

رئیس جمهوری ونزوئلا در پایان و در پیامی به مردم چین خواستار ساختن سرزمینی برای تمام بشریت شد که در آن بتوان یکدیگر را دید و به رسمیت شناخت و مسیر توسعه، صلح و همکاری را پیش برد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز