۲۳ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

درگیری‌های عین الحلوه، توطئه‌ای فراتر از حد تصور

درگیری‌های عین الحلوه، توطئه‌ای فراتر از حد تصور

در تازه ترین موج درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه بین جنبش فتح و گروه های افراطی در دو محور حطین و جبل الحلیب، دو طرف از سلاح های سنگین و موشک استفاده کردند. برخی موشک های آنها به مناطق مختلفی از شهر صیدا هم اصابت کرد.

به گزارش نگاه نو، برخی محله های صیدا و بزرگراه نوبی و منطقه الغازیه هم از گلوله ها و موشک های سرگردان بی نصیب نماندند؛ از سوی دیگر این اردوگاه صحنه مهاجرت گسترده ساکنان به مناطق اطراف هم بود.

در این درگیری ها ۵ نفر کشته شدند که ۳ تن از آنها از جنبش فتح بودند. همچنین بیش از ۳۰ نفر هم مجروح شدند. به این ترتیب آمار قربانیان این درگیری ها از زمان آغاز در پنج شنبه شب گذشته، به ۱۶ کشته و بیش از ۱۱۰ مجروح رسیده است.

اندکی پس از این درگیری ها، نشستی با حضور نجیب میقاتی، رئیس کابینه اداره امور لبنان و عزام احمد، از رهبران جنبش فتح و موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با مشارکت کارگروه مشترک فلسطینی در مقر هیئت دولت لبنان برگزار شد.

عزام احمد درباره این نشست گفت: ابتدا درباره تثبیت آتش بس و توقف جنگ و ویرانی و کشتار بی هدف مردم و بازگشت آوارگان به خانه هایشان توافق کردیم. برخی طرف ها هستند که برای ایجاد ناامنی و آشوب تلاش می کنند و این امر نشان می دهد که توطئه ای بزرگتر از حد تصور در حال اجراست.

پیش از این هیئت های فتح و حماس درباره پایبندی به آتش بس در این اردوگاه و توقف همه حملات رسانه ای و تبلیغاتی توافق کرده بودند. اما این توافق با از سرگیری درگیری ها، شکست خورد.

لازم به ذکر است که حماس و جهاد اسلامی هیچ نقشی در این درگیری ها ندارند با این حال اعلام کرده اند که حوادث جاری در اردوگاه عین الحلوه در صیدا فقط به نفع رژیم صهیونیستی است و تأثیر خطرناکی بر امنیت و ثبات لبنان دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز