۱۹ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

جانشینان جوان‌تر احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

جانشینان جوان‌تر احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

نگرانی از محبوبیت پایین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که با نارضایتی گسترده از مساله سن بالای او تشدید شده است، احتمال رقابت جانشینان جوان‌تر را مطرح کرده است، موضوعی که در صورت انصراف بایدن از انتخابات، می‌تواند تحقق یابد.

به گزارش نگاه نو، تارنمای هیل نوشت: در آمریکا، شکست دادن رئیس جمهوری که روی کار است در انتخابات مقدماتی حزب بسیار دشوار است و بعید به نظر می رسد که رابرت اف کندی جونیر و ماریان ویلیامسون دو نامزد مخالف آشکار بایدن براحتی بتوانند موفق شوند.

هر چند که بیشتر دموکرات ها اکنون رویای جایگزین شدن نامزدی جوان تر با بایدن را در سر دارند، این رویا در صورتی تحقق می یابد که بایدن کناره گیری کند یا تغییری غیرمنتظره در اوضاع ایجاد شود.

نگرانی ها درباره سن بایدن و محبوبیت پایین او نه تنها کاهش نیافته بلکه روز به روز بیشتر می شود. نظرسنجی مشترک «سی ان ان» و «اس اس آر اس» در این هفته نشان داد که تنها ۳۹ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا، عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را قبول دارند که پایین ترین درصد در بیش از یک سال گذشته است.

بر اساس این نظرسنجی، تقریبا سه چهارم مردم آمریکا معتقدند بایدن فاقد انرژی و تیزبینی لازم برای انجام موثر امور به عنوان رئیس جمهور است.

در بین دموکرات‌ها و رای دهندگان مستقل‌ با گرایش به حزب دموکرات، ۶۷ درصد اظهار داشتند که این حزب باید فرد دیگری را به عنوان نامزد خود در انتخابات ۲۰۲۴ انتخاب کند.

با این وجود بیشتر دموکرات ها بر این باورند که بایدن با ۸۰ سال سن نامزد این حزب در انتخابات آتی خواهد بود.

اما اگر اوضاع تغییر کند و بایدن تصمیم به کناره گیری بگیرد پنج نفر از رقبای جوان تر احتمالی او به شرح زیر هستند:

کامالا هریس

هریس، وارث آشکار بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور فعلی و بیش از دو دهه از او کوچکتر است. معاون رئیس جمهور می تواند حتی با ملایم ترین اظهارات درباره احتمال جانشینی اش، جنجال هایی را برانگیزد چنانچه به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس و سی بی اس نیوز با بیان این که آماده ریاست جمهوری است، چنین جنجال هایی را برانگیخت.

وی در هر دوی این مصاحبه ها تاکید کرد که مساله جانشین او تنها به فرض کناره گیری احتمالی بایدن انجام می شود زیرا رئیس جمهور فعلا مشکلی ندارد و به خوبی از عهده وظایفش بر می آید.

تنها سناریویی که اکنون برای هریس باقی می ماند این است که بایدن از تصمیم خود برای شرکت دوباره در انتخابات صرف نظر کند. با این حال حتی در این صورت، تعداد دموکرات هایی که از ورود هریس به کاخ سفید شود خوشحال نیستند، زیاد نیست.

محبوبیت هریس در نظرسنجی ها حتی بدتر از رئیسش است. در نظرسنجی اخیر اکونومیست و یوگاو ۵۵ درصد از شرکت کنندگان گفتند بایدن و هریس هیچ یک محبوب نیستند. تنها ۴۱ درصد گفتند بایدن رئیس جمهوری محبوب است و ۳۶ درصد نگاه مثبتی به هریس داشتند.

افراد مشکوک به محبوبیت هریس، نگران آن هستند که وی حتی بیشتر از بایدن در برخی از ایالت های کلیدی در سیستم الکترال کالج (مجمع گزینندگان) با چالش مواجه شود. خاطره کارزارهای ناامیدکننده او برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ همچنان در اذهان زنده است.

گاوین نیوسام

فرماندار کالیفرنیا در مقطعی از سال گذشته، به نظر می رسید که می تواند به سمت یک چالش اصلی برای بایدن پیش برود؛ موضوعی که باعث ناراحتی کاخ سفید شد.

موضوع فقط این نبود که وی با حمله به ران دسانتیس فرماندار فلوریدا، احتمال نامزدی اش در انتخابات را تقویت کرد او همچنین منتقد حزب خود بود به طوری که برخی احساس می کردند به طور ضمنی بایدن را مورد انتقاد قرار می دهد.

نیوسام یک مدافع پر انرژی اهداف ترقی خواهانه است. اما مخالفانش با توجه به تصویری که از وی به عنوان یک لیبرال وجود دارد، درباره نحوه عملکردش در ایالت های کلیدی تردید دارند.

پیت بوتیجج

وزیر حمل و نقل آمریکا نیز مانند هریس یکی از رقبای بایدن برای نامزدی انتخابات سال ۲۰۲۰ بود. البته برخلاف هریس، عملکرد او از انتظارات فراتر رفت – اگرچه هرگز به یک مدعی جدی برای پیروزی در انتخابات آن سال تبدیل نشد.

نقاط قوت کلیدی بوتیجج، هوش و مهارت های ارتباطی او به ویژه در تلویزیون است. او در سال ۲۰۲۰، تا حدی از رقابت های ریاست جمهوری کناره گیری کرد تا به بایدن در غلبه بر تهدید برنی سندرز سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت کمک کند.

بوتیجج یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری در آینده است، اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از دموکرات ها واقعا به او علاقه دارند. عملکرد ضعیف او با رای دهندگان سیاه پوست در سال ۲۰۲۰ دلیل دیگری برای نگرانی است.

گرچن ویتمر

ویتمر به عنوان فرماندار زن ایالت میشیگان که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا توانست در سال ۲۰۱۶ در آن پیروز شود، جذابیت گسترده ای ایجاد کرده است و به دنبال راه حلی برای مسائل است.

در عین حال، وی سرمایه سیاسی دیگری نیز دارد که می تواند مورد تایید پایگاه فعالان حزب دموکرات باشد. او دفاع از سقط جنین را به یک موضوع اصلی تبدیل کرده است.

ویتمر در سال ۲۰۲۰ هدف یک توطئه آدم ربایی قرار گرفت. وی ممکن است در برخی مسائل آسیب پذیر باشد اما این آسیب پذیری او هنوز آشکار نشده است اما اگر روزی بایدن انصراف دهد می تواند رقیب بسیار جدی وی باشد.

الکساندریا اوکاسیو کورتس

این سیاستمدار آمریکایی عضو کنگره آمریکا در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد)، هرچند با اشتیاق اندک از بایدن حمایت کرد. وی در پادکست «Pod Save America» گفت: فکر می‌کنم بایدن با توجه به محدودیت‌هایی که ما داریم، خیلی خوب کار کرده است.

پیشتر، با اشاره به اسامی مخالفان بایدن همچون کندی و ویلیامسون، از این نماینده کنگره از ایالت نیویورک پرسیده شده بود که آیا از بایدن حمایت خواهد کرد یا خیر، و وی گفت که از از بایدن حمایت می کند.

حامیان کورتس از حمایت قاطع او از اهداف ترقی خواهانه، توانایی او برای ارتباط با نسل جدید رای دهندگان و جذابیت های شخصی او به عنوان عوامل محبوبیتش یاد می کنند.

نظرسنجی اکونومیست و یوگاو در فوریه (بهمن/ اسفند) گذشته نشان داد ۴۳ درصد از رای دهندگان نگاه مثبتی به این نماینده زن کنگره دارند و فقط ۳۲ درصد او را محبوب نمی دانند.

در صورتی که بایدن در سال ۲۰۲۴ از رقابت درانتخابات صرف نظر کند این نماینده از شرط سنی لازم برای ریاست جمهوری برخوردار خواهد بود. کورتس سه هفته قبل از انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی ۳۵ ساله خواهد شد که حداقل سن برای دستیابی به بالاترین کرسی کشور است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز