۱۱ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

قانونگذار ارشد آمریکا:

اتحاد روسیه و چین بزرگترین تهدید علیه اروپا است

اتحاد روسیه و چین بزرگترین تهدید علیه اروپا است

یکی از اعضای بلندپایه کنگره آمریکا در جریان سفر به سوئد هشدار داد که اتحاد چین و روسیه بزرگترین تهدید علیه اروپا و منطقه اقیانوس آرام از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون است.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از سفر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا و هیأت همراه به سوئد، به نقل از وی نوشت: همکاری رهبران روسیه و چین او را نگران کرده و “از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هرگز تهدیدی به این ابعاد گسترده علیه اروپا و اقیانوس آرام ندیده‌ایم. ”

مایکل مک کال، نماینده جمهوریخواه تگزاس، در جریان دیدار از سوئد گفت که اتحاد شی جین‌ پینگ، رهبر چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، “یک چالش بسیار بزرگ برای جهان آزاد” به شمار می رود.

مک کال به همراه دیگر اعضای هیئت پارلمانی آمریکا با توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه کشور میزبان نیز دیدار کرد و گفت که پیش‌بینی می‌کند این کشور اسکاندیناوی تا اکتبر (اوایل پائیز) به ناتو بپیوندد.

سوئد به همراه فنلاند در سال ۲۰۲۲ درخواست عضویت در ناتو را اعلام کرد. اعضای جدید باید توسط همه اعضای کنونی تایید شوند. در جریان اجلاس سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی، سوئد با مخالفت ترکیه و مجارستان روبرو شد.

فنلاند یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه داشته و عضویت آن در ناتو مرز مشترک این پیمان نظامی با همسایه شرقی را بیش از دو برابر کرده است. هلسینکی آوریل امسال سی و یکمین عضو بزرگترین سازمان نظامی جهان شد.

مک کال در ارتباط با دورنمای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو مدعی شد: فکر می ‌کنم که این امر دقیقاً نتیجه عکس اهداف آقای پوتین، یعنی تضعیف و تقسیم ناتو، را حاصل خواهد کرد. وی افزود که با پیوستن این دو کشور شمال اروپا، ناتو “هرگز قوی تر و متحدتر نبوده است. ” هیأت آمریکایی قرار است پس از استکهلم، برای دیدار با مقام های دولت و نمایندگان پارلمان هلند به این کشور سفر کنند.

هدف از سفر این هیأت به اروپا، تقویت روابط با متحدان راهبردی واشنگتن، رابزنی در مورد حمایت از ناتو و اوکراین، راه‌های جوابگو ساختن روسیه به خاطر اقدام هایش در اوکراین و چگونگی مقابله با تهدیدهای مشترک چین عنوان شده است. هلند و دانمارک به تازگی اعلام کرده اند که تعدادی از جنگنده های اف-۱۶ خود را به اوکراین اهدا خواهند کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز