۱۰ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

در بیروت؛

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نگاه نو، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه در بیروت حضور دارد با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی و شمال آفریقا و محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی و محمدجلال فیروزنیا سفیر پیشین ایران در لبنان نیز در این دیدار حضور داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و همچنین «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی وزارت امور خارجه است. چهارمین سفر امیرعبداللهیان به بیروت ششم اردیبهشت سال جاری انجام شد. او قبل از آن سفری دو روزه به مسقط داشت و پس از آن به بیروت رفت تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. وزیر امور خارجه روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه در «مارون الراس» و در نقطه صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی حضور یافت و اقدام به غرس نهال کرد و گفت: یک بار دیگر با صدای بلند حمایت خود را از مقاومت لبنان در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه بعدازظهر پنجشنبه پس از ورود به بیروت نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به حمایت‌های قوی خود از لبنان ادامه می‌دهیم، از همه طرف‌های لبنانی دعوت کرد که هر چه سریع‌تر از طریق گفت‌وگو و تفاهم نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز