۹ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

ماریا زاخارووا؛

دیدگاه اتحادیه اروپا درباره روسیه نئونازیستی است

دیدگاه اتحادیه اروپا درباره روسیه نئونازیستی است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که تهدید جوزف بورل مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا به محروم کردن مردم روس از دارو و تجهیزات پزشکی، غیرقابل قبول و بیانگر منطق نئونازیستی در میان رهبران این اتحادیه است.

به گزارش نگاه نو به نقل از تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: تحریم‌های اتحادیه اروپا ابزار ارعاب و باج‌خواهی است. ما این تهدید مستقیم و جدید بورل علیه روس‌ها را غیرقابل قبول می‌دانیم.

وی افزود: شاید لازم باشد که محاصره لنینگراد به وی یادآوری شود. نازی‌ها هم همین منطق را داشتند. آنها مردم این شهر را از غذا محروم کرده و شاهد مردم شهر شدند.

زاخارووا با بیان اینکه اظهارات بورل «تکرار منطق جنایتکارانه نازی‌ها در سطح رهبران اتحادیه اروپاست» گفت: این مساله نشانه نئونازیسم است. وی افزود که بورل تلاش می‌کند که خود را متقاعد کند که تحریم‌های ضدروسی کارساز هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این یک آرزوی بیهوده است. این ارزیابی‌ها از سوی مقام‌های اروپایی برای بورل آماده شده و تلاشی از سوی متخصصان توجیه‌گری غرب برای ایجاد این توهم است که روسیه ضعیف است.

از زمان شروع جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا یازده بسته تحریمی علیه مسکو وضع کرده و تحریم‌هایی را علیه واردات نفت و ذغال سنگ از روسیه از طریق دریا اعمال کرده‌است. با این حال کشورهای اتحادیه اروپا مجموع خرید گاز طبیعی مایع از روسیه را افزایش داده‌ و تعهد این بلوک برای پایان دادن به استفاده از سوخت‌های فسیلی روسیه تا سال ۲۰۲۷ را نادیده گرفتند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز