۳ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

رئیس پارلمان روسیه:

علی‌رغم تحریم‌ها بزرگترین اقتصاد اروپا شده‌ایم

علی‌رغم تحریم‌ها بزرگترین اقتصاد اروپا شده‌ایم

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی (مجلس سفلای) امروز جمعه در صفحه تلگرام خود نوشت که روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا ست و این در حالی است که 17 هزار و 500 تحریم علیه مسکو رخ داده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از روسیا الیوم، او با بیان اینکه کشورهای مختلف ۱۷.۵ هزار مورد تحریم علیه روسیه وضع کرده‌اند؛ افزود: «تحریم‌ها دوباره به سمت صاحبان خود بازگشته‌اند؛ ایالات متحده رهبری اقتصادی خود را از دست داده است، اما کشورهای اروپایی آسیب بیشتری دیده‌اند».

در ادامه این یادداشت کوتاه آمده است: «روسیه با همه موانع تحمیلی اکنون بزرگترین اقتصاد اروپا در میانگین ۱۰ ساله گذشته است و در برخی زمینه‌ها جزو پنج کشور برتر دنیاست».

منظور ویاچسلاو ولودین از این موانع، تحریم‌هایی است که عمدتا پس از آغاز جنگ در اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش به مسکو تحمیل شده است؛ هرچند پیش از آن نیز، تحریم‌هایی علیه روسیه وجود داشت، اما پس از آغاز جنگ به شدت گسترش یافته و تقریبا حوزه‌ای نیست که روسیه در آن تحریم نباشد.

ولودین سپس نوشت که برای ساخت یک اقتصاد فعال، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ارتقای حاکمیت تکنولوژیکی و ایجاد قابلیت‌های جدید صنعتی مدرن ضروری است.

رئیس دومی روسیه همچنین بر اهمیت گفت‌و‌گو و توجیه نمایندگان جامعه تجاری تأکید کرد و افزود: «در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات بزرگ پارلمانی در خصوص توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ​​در ماه اکتبر هستیم».

اما این تنها رئیس دوما نیست که از رشد اقتصادی روسیه علی‌رغم تحریم‌ها سخن می‌گوید، چندی پیش نیز «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که اقتصاد این کشور با چالش‌های خارجی سازگار شده و آمارها رشد اقتصاد در شرایط کنونی را نشان می‌دهد.

وب سایت آمریکایی بیزینس اینسایدر نیز در تاریخ ۱۷ آگوست از توانایی روسیه در دستیابی به دستاوردهای اقتصادی در یک سال گذشته و شکست تحریم‌های غرب علیه روسیه علیرغم مشغله این کشور به جنگ اوکراین نوشت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز