۳ شهریور ۱۴۰۲
کپی شد!

مقام نظامی آمریکا:

اوکراین به زودی جنگنده اف-۱۶ دریافت می‌کند

اوکراین به زودی جنگنده اف-۱۶ دریافت می‌کند

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویوزیونی اردن با اذعان به کُندی ضد حملات اوکراین علیه روسیه گفت «کی یف» به زودی جنگنده اف-۱۶ دریافت می‌کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، ژنرال ارشد آمریکایی اعلام کرد که اوکراین احتمالا به زودی جت های جنگنده F-۱۶ را دریافت خواهد کرد و افزود ضد حملات این کشور علیه روسیه با وجود اینکه به کندی پیش می‌رود ولی موفقیت نسبی در بر داشته است. مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد: هنوز زود است تا بگوییم آیا ضد حمله شکست خورده یا خیر.

بنابراین گزارش مارک میلی در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی «الممکله» اردن دراین باره گفت: (تحویل)جنگنده های اف-۱۶ (به اوکراین) در واقع درجریان و رو به پیشرفت است، درهمین حال برنامه های آموزشی در حال انجام است و آنها(طرف اوکراینی) در آینده ای نه چندان دور اف-۱۶ ها را دریافت خواهند کرد.

نروژ جنگنده اف-۱۶ به نروژ اهدا می کند

درحالی که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از تحویل جنگنده های اف-۱۶ در آینده ای نزدیک به اوکراین خبر می دهد، شبکه خبری یورونیوز نیز از اهدا این جنگنده از سوی نروژ به کی‌یف خبر می دهد. تارنمای شبکه خبری یورونیوز در این خصوص نوشت: نروژ قصد دارد به مناسب روز استقلال اوکراین، جنگنده اف-۱۶ به آن کشور اهد کند.

یوروینوز افزود: شبکه های تلویوزیونی «ان آر کی» (NRK) و «تی وی ۲» (TV۲) نروژ بدون اشاره به منابع خبری خود گزارش دادن که اسول تصمیم دارد تا جنگنده اف-۱۶ به کی یف اهدا کند، این شبکه های تلویوزوینی به تعداد این جنگنده ها نیز اشاره ای نکردند.

نروژ سومین کشوری که به اوکراین اف-۱۶ خواهد داد

نروژ پس از اعلام دانمارک و هلند مبنی بر ارسال چندین فروند جنگنده اف ۱۶ به اوکراین، این جنگنده ساخت آمریکا را به کی‌یف خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که این خبر را منتشر کرده بود گزارش داده بود: نروژ به عنوان یک عضو ناتو جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین خواهد داد،این در حالی است که «یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ به اوکراین سفر کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز