۳۱ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

آویگدور لیبرمن:

کابینه رکوردار انواع شکست است/ نتانیاهو ما را به سوی ویرانی می‌برد

کابینه رکوردار انواع شکست است/ نتانیاهو ما را به سوی ویرانی می‌برد

«اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به ثبت همه رکوردهای شکست در کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی این رژیم گفت که او رژیم صهیونیستی را به سوی ویرانی می برد.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری فلسطینی شهاب امروز سه شنبه نوشت: اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنا»، کابینه نتانیاهو را دارای رکورد در انواع شکست ها معرفی و خواستار اعلام عدم کفایت وی شد.

وی گفت: کابینه نتانیاهو، کابینه رکوردها است؛ رکورد در آمار کشته ها (شهرک نشینان صهیونیست کشته شده) در عملیات های مسلحانه (عملیات مبارزان فلسطینی در پاسخ به جنایات صهونیستها)، رکورد در آمار افرادی که در حوادث خشونت بار کشته شده اند، رکورد در تخریب ارزش شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی)، رکورد در تضعیف فناوری‌های پیشرفته (هایتک) و همچنین رکورد در صدور مصوبات به نفع تندروهای دینی (احزاب دینی صهیونیستی و حریدی).

لیبرمن افزود: آیا کسی نیست که اعلام خطر کند و این حقیقت را بگوید که نتانیاهو، کفایت و صلاحیت لازم را برای اداره این منصب ندارد و کنترل خود بر کابینه، اقتصاد و اوضاع داخلی و حتی مسائل امنیتی از دست داده و ما را به سمت نابودی می برد؟

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه نیز در سخنانی اذعان کرده بود که کابینه این رژیم درپی اقدامات اشتباه در سرازیری سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد کابینه نتانیاهو گفته بود که سونامی اقتصادی در ماه ژوئیه در راه است و این ائتلاف کابینه را نابود خواهد کرد و این نشان می‌دهد که کابینه نتانیاهو در مسیر سقوط است.

لیبرمن افزود: ۷۶ درصد از رای دهندگان به ائتلاف کابینه معتقدند که نتانیاهو در زمینه مهار هزینه‌های زندگی شکست خورده است و این مسئله از اهمیت بالایی برای “اسرائیلی‌ها” برخوردار است.

وی ادامه داد: نتانیاهو در جریان محاکمه خود، قانون را دستکاری می‌کند. او ۸۰ درصد بودجه حفاظت از شهرک‌های (صهیونیست نشین) شمال (سرزمین های اشغالی) را کاهش داد و در مقابل شش میلیارد «شیکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) به «یشیواها» (مدارس تعالیم یهود در ارتش) داد. هر سه و نیم شکل برابر با یک دلار است.

لیبرمن همچنین تاکید کرد که نتانیاهو درحال قربانی کردن رژیم صهیونیستی به خاطر یهودیان تندرو است. متأسفانه نتانیاهو اقتصاد و منافع این رژیم را قربانی می‌کند، چراکه او فقط به فکر خروج از مخمصه حقوقی خود است.

در همین حال، در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه آن برای تغییرات در قوانین دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

سران ائتلاف احزاب مخالف در رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی مورد ادعای صهیونیستها وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

تصویب این لایحه به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان و ائتلاف احزاب مخالف در رژیم صهیونیستی تأکید بر لغو کامل این طرح دارند. هم اکنون بحران در درون کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نیز در سایه تحریم کابینه از سوی ایتامار بن گویر وزیر تندروی امنیت داخلی این رژیم افزایش یافته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز