۲۷ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

به صورت تلفنی؛

وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، آنتونی بلینکن و فیصل بن فرحان وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفتگو کردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان همتای عربستانی او تلفنی با هم گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، بلینکن تلفنی با همتای عربستانی خود درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله اوکراین، سودان و یمن گفتگو کرده است. وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن و بن فرحان تاکید کردند که متعهد به افزایش تلاش‌ها برای تامین صلح پایدار در یمن هستند.

وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی همچنین در این گفتگوی تلفنی تصمیم گرفتند به همکاری برای پایان دادن به درگیری ویرانگر در سودان ادامه دهند. جزئیات بیشتری از این گفتگو گزارش نشده است.

این گفتگوی تلفنی در حالی صورت گرفته است که ساعاتی پیش بلینکن در واشنگتن با وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده بود.

رسانه‌های صهیونیستی جمعه گذشته گزارش دادند، «ران درمر» وزیر امور راهبردی این رژیم با هدف گفتگو با مقام‌های آمریکایی درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

به گزارش وب سایت خبری واللا رژیم صهیونیستی، سه مقام ارشد صهیونیستی و آمریکایی مدعی شدند که درمر درباره تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای دستیابی به یک توافق جامع با عربستان سعودی که شامل به رسمیت شناختن (رژیم) اسرائیل از سوی ریاض باشد با مقام‌های آمریکایی گفتگو خواهد کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز