۲۷ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

پنجشنبه شب؛

صدها نفر در حیفا علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

صدها نفر در حیفا علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

منابع خبری اعلام کردند، صدها نفر در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش نگاه نو به نقل از آناتولی، صدها نفر در شهر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی در مقابل محل کنفرانسی که توسط حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، در اعتراض به لایحه بحث برانگیز اصلاحات قضایی تجمع کردند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد، صدها اسرائیلی در مقابل محل کنفرانسی که حزب لیکود در چارچوب مقدمات انتخابات شورای شهرداری حیفا در اکتبر آینده برگزار کرده بود، تظاهرات کردند و شماری از نمایندگان کنست (پارلمان) در آن شرکت کردند.

به نوشته این روزنامه، تظاهرات کنندگان شعار می دادند: شما شریک دیکتاتوری هستید، حیفا شهری لیبرال باقی می‌ماند و (رژیم) اسرائیل دمکراتیک خواهد ماند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش دادند که مخالفان لایحه تغییرات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی در اطراف تفرجگاه نتانیاهو در حالی که همسرش او را همراهی می‌کرد، تجمع کردند.

دهها معترض صهیونیست در ادامه اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی در محل تفرجگاه نتانیاهو و همسرش حاضر شده و همزمان با ورود کاروان حامل نتانیاهو به این منطقه علیه وی تظاهرات کردند و شعار سر دادند.

اعتراضات علیه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و اقدامات جنجالی آن همچنان ادامه دارد و عصر روز شنبه نیز تظاهرات برای سی و دومین هفته متوالی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به «دموکراسی» ادعایی در رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، چرا که تأثیر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

جناح اپوزیسیون معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد. نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز