۲۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

نظر اغلب آمریکایی‌ها:

دونالد ترامپ کار غیرقانونی کرده است

دونالد ترامپ کار غیرقانونی کرده است

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در ارتباط با انتخابات 2020 کار غیر قانونی انجام داده است.

به گزارش نگاه نو، در نظرسنجی جدید «فاکس نیوز»، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در رابطه با تلاش‌ها برای باطل کردن انتخابات ۲۰۲۰ کار غیرقانونی انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی که چهارشنبه (۱۶ اوت، ۲۵ مرداد) منتشر شد، همچنین نشان داد ۲۰ درصد رای‌دهندگان معتقدند ترامپ کار اشتباه اما نه غیرقانونی انجام داده است. بیست وچهار درصد دیگر گفتند ترامپ اشتباه جدی‌ انجام نداده است.

ترامپ که بر اساس نظرسنجی‌ها پیشتاز رقابت برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه است، دوشنبه برای چهارمین بار، این‌بار در پرونده مداخله انتخاباتی در ایالت جورجیا متهم شد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین با پرونده‌هایی در نیویورک و در سطح فدرال مواجه است.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داد تعداد رای‌دهندگانی که فکر می‌کنند رفتار وزارت دادگستری آمریکا با ترامپ با انگیزه سیاسی است از ۵۵ درصد در ژوئن به ۵۱ درصد در این ماه کاهش یافت. به موازات این یافته‌ها، تعداد افرادی که گفتند اقدامات وزارت دادگستری علیه ترامپ با انگیزه سیاسی نیست، افزایش داشت.

این نظرسنجی بین ۱۱ تا ۱۳ اوت (۲۰ تا ۲۲ مرداد) با حاشیه خطای سه درصد و مشارکت هزار و دو رای‌دهنده ثبت نام شده در آمریکا انجام شد.

نظرسنجی انتخاباتی خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و مرکز تحقیقات روابط عمومی «نورک» هم که چهارشنبه منتشر شد، نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در صورتی که ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شود، از وی حمایت نخواهند کرد. پنجاه و سه درصد آمریکایی‌ها گفتند قطعاً از دونالد ترامپ در صورت کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه حمایت نخواهند کرد. یازده درصد دیگر گفتند احتمالاً از وی حمایت نخواهند کرد.

ترامپ در حال حاضر در چهار پرونده در چهار حوزه قضایی مختلف به ارتکاب ۹۱ جرم متهم شده که عبارتند از طرح ۳۴ اتهام در پرونده حق‌السکوت، ۴۰ اتهام در پرونده اسناد طبقه‌بندی شده، چهار اتهام در پرونده تلاش برای سرنگونی انتخابات و ۱۳ اتهام در پرونده مداخله در انتخابات ایالت جورجیا.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در چهارمین سری از اتهامات جنایی با ۱۳ اتهام جدید درباره مداخله انتخاباتی در ایالت جورجیا مواجه و به او فرصت تسلیم داوطلبانه برای رسیدگی به اتهاماتش داده شده است. در کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای، در مجموع ۱۹ متهم و ۴۱ مورد اتهام مطرح شده، اتهاماتی که می‌تواند تا ۲۰ سال زندان داشته باشد. در بین متهمان، نام «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و «رودی جولیانی» و «جان ایستمن» وکلای سابق وی به چشم می‌خورد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز