۲۲ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

اتحادیه اروپا، نیجر را به تحریم تهدید کرد

اتحادیه اروپا، نیجر را به تحریم تهدید کرد

اتحادیه اروپا در واکنش به کودتای نظامی اخیر در نیجر، این کشور آفریقایی را تهدید به تحریم کرد.

به گزارش نگاه نو، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در واکنش به تحولات نیجر که شاهد کنار زده شدن رئیس جمهور مخلوع با کودتای نیروهای گارد ریاست جمهوری و به حکومت رسیدن شورای نظامی بود، تهدید به اعمال تحریم علیه این کشور کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا کاملا از تلاش‌های بلوک اکواس در رابطه با نیجر حمایت می‌کند و برای حمایت از آنها از جمله از طریق اعمال نظام جدیدی از تحریم‌های انفرادی آماده است.»

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد، از نیجر می‌خواهد به «نظم قانون اساسی» برگردد و از تلاش‌های اکواس در راستای یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای نیجر حمایت کرده و تصمیم این بلوک برای تشکیل یک نیروی نظامی آماده برای حمله به نیجر را مورد توجه قرار می‌دهد.

روز پنجشنبه گذشته، رهبران «جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» (اکواس) در نشستی در واکنش به تحولات در نیجر بر سر تشکیل یک نیروی نظامی آماده برای حمله به این کشور توافق کردند.«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای حمایت از «محمد بازوم»، رئیس جمهور مخلوع نیجر اعلام کرد: «اتحادیه اروپا بار دیگر بازداشت غیرقانونی بازوم و خانواده او را محکوم می‌کند و نسبت به ادامه شرایط بازداشت آنها و وخامت این شرایط، عمیقا اظهار نگرانی می‌کند و بار دیگر خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها است.»

گارد ریاست جمهوری نیجر، بعدازظهر روز چهارشنبه دو هفته گذشته، علیه «محمد بازوم» کودتا کرد. دو روز بعد از این اقدام تلویزیون ملی این کشور خبر داد عبدالرحمن تچیانی رئیس گارد ریاست جمهوری نیجر خود را به عنوان رهبر جدید و رئیس شورای انتقالی در این کشور معرفی کرده است.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا دو هفته قبل به کودتاچیان نیجر تا روز یکشنبه هفته پیش برای آزاد کردن محمد بازوم و بازگشت دوباره او به ریاست جمهوری ضرب الاجل داده بود. این طرح مورد حمایت فرانسه قرار گرفت.

با این حال به‌ رغم پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی اکواس هنوز هیچ اقدامی از سوی این سازمان صورت نگرفته است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز