۱۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

در پی تداوم قرآن سوزی؛

سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد

سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه از احضار سفیر دانمارک به وزارت خارجه در صبح امروز خبر داد.

به گزارش نگاه نو، امروز صبح سفیر دانمارک در تهران در اعتراض به تکرار هتک حرمت قرآن کریم توسط مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به ادامه این روند به سفیر دانمارک ابلاغ و از وی خواسته شده مراتب اعتراض را سریعا به پایتخت خود اعلام کند و انتظار ایران را مبنی بر برخورد مسؤولانه و بازدارنده دولت دانمارک را منتقل کند.
کنعانی عنوان کرد: سفیر دانمارک توضیحاتی را در خصوص اقدامات دولتش برای ممانعت از این روند به اطلاع مدیرکل اروپای غربی رساند. این تلاش ها را مورد توجه قرار خواهیم داد و این تلاش‌ها را در دانمارک به اطلاع سفیر ایران رساندند.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: برای ما ملاک آن چیزی است که در حوزه عمل مشاهده می‌کنیم. اهانت به قرآن را پروژه سخیف صهیونیستی می‌دانیم. این واقعیت از مسؤولیت دولت‌های میزبان محل وقوع این جنایت‌ها و اهانت‌ها کم نمی‌کند.
وی گفت: این اهانت‌ها با مجوز پلیس این کشورها صورت می‌گیرد و نشان می دهد مسؤولیت دولت‌های دانمارک و سوئد غیرقابل چشم پوشی است. کنعانی بیان کرد: ایران اقدامات خود را با جدیت ادامه می‌دهد.
اخیرا شاهد اقدامات اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان و هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک بودیم. شب گذشته نیز سفارت ایران در کپنهاگ بیانیه‌ای را در این زمینه منتشر کرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز