۱۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

اقتصاد بحران زده‌ بریتانیا؛ کاهش بی سابقه ارزش پوند و افزایش کارتن‌ خوابی

اقتصاد بحران زده‌ بریتانیا؛ کاهش بی سابقه ارزش پوند و افزایش کارتن‌ خوابی

پوند انگلیس بیشترین روند کاهشی خود را از مارس ۲۰۲۰ تجربه کرد. ارزش پوند در روزهای اخیر به ۱.۲۸ دلار کاهش یافت که به دلیل شاخص‌های ناامیدکننده اقتصادی و کند شدن رشد اقتصادی، از بالاترین رقم ۱۵ ماهه خود فاصله گرفت.

به گزارش نگاه نو، آخرین داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) کاهش قابل توجهی را در رشد فعالیت‌های تجاری بریتانیا در ماه جولای نشان می‌دهد و به پایین‌ترین سطح در شش ماه گذشته رسیده است. از سوی دیگر، در حالی که تولید بخش صنعتی بریتانیا بیشترین کاهش خود را از دسامبر سال گذشته نشان داد، رشد بخش خدمات این کشور نیز برای سومین ماه متوالی کاهش را تجربه کرد.

کاهش سرعت در بخش خدمات و تولید به نگرانی‌هایی دامن زد که اقتصاد بریتانیا در حال از دست دادن شتاب است زیرا تأثیر چالش‌های مختلف از جمله اختلالات زنجیره تأمین و کمبود نیروی کار را نشان می‌دهد. بریتانیا اکنون کشوری فقیر است که رهبرانش این موضوع را نادیده می‌گیرند. این روزنامه همچنین خاطرنشان می‌کند که اگر بریتانیا یک ایالت آمریکایی بود، در انتهای رتبه بندی ایالت‌ها قرار می‌گرفت.

یک نظرسنجی نشان داد که سرعت انقباض تولید بریتانیا در ماه ژوئن شتاب گرفت و با کاهش فشار قیمت‌ها، خوش بینی‌ها کاهش یافت. شاخص میزان خرید از ۴۷.۱ در ماه مه به ۴۶.۵ کاهش یافت که پایین‌ترین رقم در سال جاری و یکی از ضعیف‌ترین شاخص‌ها از زمان بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ است. بر اساس گزارش اداره ملی آمار (ONS)، تورم اصلی در بریتانیا در ماه گذشته پس از افزایش از ۶.۸ درصد، به بالاترین میزان در ۳۱ سال گذشته رسید.

بر اساس آمار سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه، بریتانیا تنها کشوری است که در بین کشورهای G7 تورم آن همچنان در حال افزایش است. برای مهار تورم، دولت بریتانیا دو هدف از جمله سرکوب فعالیت‌های سودجویانه شرکت‌ها و کاهش سهم حقوق بخش دولتی را در اولویت قرار داده است

سوناک نخست وزیز انگلیس اعتراف می‌کند که مهار تورم ممکن است برای او هزینه سیاسی داشته باشد، بی توجهی به توصیه‌ نهادهای بررسی دستمزد منجر به اعتصابات بیشتر می‌شود. افزایش شدید کارتن خوابی در لندن به علت بحران هزینه‌های زندگی کاملا چشم‌گیر شده است.

شمار افرادی که در لندن جای خواب مناسب ندارند، پارسال بیش از یک پنجم افزایش یافت، چیزی که «انعکاس غم‌انگیز » بحران هزینه‌های زندگی و کمبود مسکن مقرون به صرفه خوانده می‌شود. آخرین آمار نشان می‌دهد افرادی که برای «نخستین بار» با مشکل جای خواب مواجه شده‌اند بیش از یک چهارم افزایش یافته است.

بر اساس گزارش «شبکه بی خانمان‌ها و اطلاعات ترکیبی» که اداره لندن تامین مالی آن را به عهده دارد، در مجموع ۱۰ هزار و ۵۳ نفر بین ماه آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ در خیابان‌ها خوابیده‌اند. این رقم نسبت به ۸ هزار و ۳۲۹ مورد در مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است. تاثیر سیاست‌های توری ها و وست مینستر بر افزایش کارتن خوابی در  بریتانیا کاملا قابل مشاهده است.

بحران هزینه‌های زندگی  و مسکن در بریتانیا، باعث تشدید بحران کارتن خوابی  و خیابان خوابی در بریتانیا شده است. قشر آسیب پذیر جامعه در نظر نظام  کاپیتالیست بریتانیا هیچ ارزش و جایگاهی ندارد و خبری از حمایت‌های دولتی از آنها نیست.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز