۱۵ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

امروز انجام شد؛

آغاز فعالیت مرکز تجاری ایران در نیجریه

آغاز فعالیت مرکز تجاری ایران در نیجریه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه اعلام کرد که با پیگیری‌ های انجام شده مرکز تجاری ایران در این کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش نگاه نو، «محمد علی‌بک» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه (ابوجا) امروز (یکشنبه) ۱۵ مرداد ماه از آغاز فعالیت مرکز تجاری ایران در نیجریه خبر داد. وی در این باره اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده مرکز تجاری ایران در نیجریه فعالیت خود را آغاز کرده است.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: این مرکز در اولین اقدام خود مسؤولیت پاویون ایران در نمایشگاه حلال در «لاگوس» در هفتم تا نهم شهریور ماه سالجاری را برعهده گرفته است. علی‌بک اضافه کرد: این نمایشگاه ظرفیت حضور پررنگ کشورمان را داراست.

محمد علی‌بک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه هفتم مرداد ماه سالجاری در وبینار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق بازرگانی نیجریه طی اظهاراتی به عضویت نیجریه در مجامعی همچون دی هشت و از سوی دیگر عضویت ایران در اکو و سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه از ارتقای همکاری‌ها بخش‌های خصوصی دو کشور حمایت می‌کند.

سفیر ایران به روابط نزدیک بین ایران و نیجریه با قدمت ۵۰ ساله اشاره کرد و افزود: زمینه‌های همکاری فراوانی بین ایران و نیجریه وجود دارد. در طی دو سال حجم تجارت فمابین از ۸۰ میلیون دلار به ۱۵۰ میلیون دلار رسیده و نشانگر پتانسیل بالا جهت گسترش فعالیت‌های تجاری دو کشور است. مرکز تجاری ایران در نیجریه- ابوجا افتتاح شده و شروع به کار خواهد کرد. امیدواریم منجر به کشف پتانسیل‌های تجارت در دو کشور و شناخت تجار از یکدیگر شود.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری ملاقات‌های حضوری بین اتاق‌ها و تجار دو کشور را مطرح کرد. «یاکوبو سنتوراکی سلیمان» سفیر نیجریه در تهران هم در این نشست خواستار تردد تجار ایرانی به نیجریه و تجارت با همتایان خود در آن کشور شد.

«محمد رجب‌نژاد»، رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت ایران خرداد ماه سالجاری با اشاره به هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲ در مورد افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۳۰ نفر گفته بود: در تلاش هستیم طی ماه‌های آینده رایزنان در اندونزی، اقلیم کردستان عراق، شانگهای چین، نیجریه و کشورهای شرق اروپا از جمله لهستان و صربستان مستقر شوند. همچنین اعزام رایزن بازرگانی برای کشور عربستان را در دستورکار داریم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز