۱۳ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

روسیه و ترکیه در مورد توافق غلات گفتگو کردند

روسیه و ترکیه در مورد توافق غلات گفتگو کردند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه با بوراک آکچاپار همتای ترکیه‌ای خود برای بررسی وضعیت پیرامون توافق غلات تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش نگاه نو، بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه این گفتگو پنجشنبه و به ابتکار طرف ترکیه‌ای انجام شد. ورشینین همچنین روز چهارشنبه با ربکا گرینسپن دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) درباره توافق غلات گفتگو کرد.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه این گفتگو به ابتکار دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد صورت گرفته است، اعلام کرد: طرفین درباره اجرای یادداشت روسیه و سازمان ملل در مورد عادی‌سازی صادرات داخلی محصولات کشاورزی که به مدت ۳ سال در چارچوب وظایف تضمین امنیت غذایی جهانی طراحی شده است، گفتگو کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که مسکو آماده بازگشت به توافق غلات به محض برآورده شدن شرایط آن از سوی غرب است.

به نوشته خبرگزاری تاس، بعد از اینکه معامله غلات در ۱۷ جولای (۲۶ تیر) پایان یافت، پوتین هفته گذشته در یک نشست عمومی مجمع روسیه و آفریقا گفت که مسکو در ابتدا با مشارکت در این توافق موافقت کرد مشروط بر اینکه رفع موانع غیرقانونی برای عرضه غلات و کود از روسیه به بازارهای جهانی از جمله شرایط این توافق باشد اما هیچ یک از این شرایط برآورده نشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز