۹ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

در اردوگاهی بسته؛

۲ هزار نیروی ویژه اوکراینی در انگلیس آموزش داده می شوند

۲ هزار نیروی ویژه اوکراینی در انگلیس آموزش داده می شوند

رسانه های غربی اعلام کردند 2 هزار نفر از نیروهای ویژه اوکراین در پادگانی بسته در انگلیس در حال آموزش‌های نظامی بوده تا در مراحل آتی جنگ با روسیه وارد نبرد شوند.

به گزارش نگاه نو به نقل از منابع مطلع، نیروهای انگلیسی در حال آموزش دادن به تیپ نخبگان نیروهای ویژه اوکراینی هستند. این نیروها که تعدادشان بیش از ۲ هزار نظامی بوده در مکانی دوردست در منطقه دارتمور، در جنوب انگلیس در حال آموزش‌های نظامی هستند.

روزنامه اکسپرس نیز روز یکشنبه در گزارشی نوشت با وجود کمک‌های انگلیس در آموزش نظامیان، پیروزی اوکراینی‌ها به توانایی خود اوکراینی‌ها بستگی دارد.

جنگ در شرق اوکراین در حالی پیش می‌رود که ضدحملات کی‌یف که مدت‌ها برای آن تبلیغ می‌شد و انتظارات زیادی با توجه به کمک‌های تسلیحاتی غرب از آن می‌رفت موفقیت‌آمیز نبوده است. خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد از زمانی که کی‌یف در ماه گذشته (ژوئن) ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط بشدت دفاعی روسیه دست نیافته است.

کی‌یف می‌گوید عمداً کُند پیش می‌رود تا از تلفات بالا در خطوط دفاعی مستحکم شده و پر از مین روسیه جلوگیری کند و در حال حاضر بر تضعیف لجستیکی و فرماندهی آن متمرکز است. اما مسکو می‌گوید ضدحملات اوکراین شکست خورده است.

به گزارش فارس، یکشنبه (۲۴ ژوئیه) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود ضدحمله اوکراین را شکست‌خورده خواند و در خصوص تلفات اوکراین هم گفت نیروهای اوکراینی از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار پرسنل خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار
کاریکاتور عکس روز