۹ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

لاپید و گانتز، پیوستن به کابینه نتانیاهو را رد کردند

لاپید و گانتز، پیوستن به کابینه نتانیاهو را رد کردند

یائیر لاپید و بنی گانتز رهبران ائتلاف مخالف در کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، پیوستن به کابینه حاکم به منظور فراهم شدن زمینه عادی‌سازی روابط با عربستان را رد کردند.

به گزارش نگاه نو، پایگاه خبری صهیونیستی «والا» در گزارشی نوشت که «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتز» رهبر حزب «اتحاد» پیوستن به کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرده اند.

یک منبع آگاه نزدیک به لاپید در گفتگو با پایگاه خبری «والا» افزود: ما به کابینه نتانیاهو نخواهیم پیوست، اما خارج از کابینه، از توافق با عربستان، در راستای تامین امنیت «اسرائیل» حمایت خواهیم کرد.

براساس گزارش رسانه های عبری، هرگونه توافق بین تل‌آویو و ریاض برای عادی سازی روابط، منوط به اتخاذ موضع واحد احزاب این رژیم در قبال مساله فلسطین است. عربستان در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شروطی را مطرح کرده که دادن برخی امتیازات به تشکیلات خودگردان فلسطین، یکی از آنهاست.

رسانه های عبری، دادن هرگونه امتیاز به فلسطینی ها توسط کابینه تندروی نتانیاهو را بعید دانسته و در نتیجه، احتمال توافق با عربستان را نیز ممکن ندانستند.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای آرام کردن اوضاع داخلی و بهبود جایگاه بین المللی این رژیم تلاش می کند تا زمینه ورود مخالفان از جمله لاپید و گانتز به کابینه را فراهم کرده و «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» رهبران احزاب افراطی را از این کابینه اخراج کند.

سرزمین های اشغالی در چند ماه گذشته صحنه ناآرامی گسترده و اعتراض «اسرائیلی ها» به لایحه تغییرات قضائی بوده است. این ناآرامی ها به اقتصاد رژیم صهیونیستی صدمه زده و نه تنها روابط آن با متحدان غربی را دچار چالش کرده بلکه پروژه موسوم به عادی سازی روابط با کشورهای عربی- اسلامی را نیز به تعطیلی کشانده است.

توافق عادی سازی که به آن «پیمان آبراهام» نیز گفته می شود، بین رژیم صهیونیستی و کشورهای بحرین، امارات متحده عربی، سودان و مغرب امضا شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز