۷ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

سیاستمدار اروپایی:

حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه با هدف غارت منابع طبیعی است

حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه با هدف غارت منابع طبیعی است

سیاستمدار اروپایی و رئیس حزب سوسیالیست رومانی تاکید کرد که هدف از حضور غیرقانونی آمریکا در اراضی سوریه، تصرف و غارت منابع طبیعی این کشور است.

به گزارش نگاه نو، کنستانتین روتارو در مصاحبه با خبرگزاری دولتی سوریه سانا در بخارست، مقاومت و پایداری مردم، ارتش و رهبری سوریه در دفاع از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را مهم ارزیابی کرد.

وی به دستاوردهای سوریه از مقاومت اشاره کرد و گفت که ۱۵ سال پیش در سفرش به سوریه شاهد کشوری منسجم بود و اعلام کرد که مشتاقانه منتظر دیدار مجدد از آن کشور پس از پایان جنگ تحمیلی علیه سوریه و ملاقات با مردم خونگرم این کشور است.

روتارو گفت:مقاومت و ایستادگی مردم سوریه مقابل تجاوزات آمریکا مهم بوده و این مهم است که آنها برای آینده خود تصمیم می گیرند. رئیس حزب سوسیالیست رومانی گفت: سوریه یک کشور زیبا با منابع طبیعی فراوان است که هر فردی با نیت صادقانه دوست دارد از ویژگی های آن با خبر شود.

روتارو در پایان خاطر نشان کرد: رومانی هم کشوری غنی از منابع طبیعی است و زورگویان جهان به رهبری آمریکا در سال ۱۹۸۹ جنگ رسانه ای علیه مردم رومانی را آغاز کردند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آنها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنها غیر قانونی است.

پیش از این شورای بزرگان و روسای قبایل در مناطق شمالی سوریه در بیانیه ای اعلام کردند: اشغالگری در این کشور عربی زود گذر بوده و با کنار رفتن نقاب از چهره آمریکا، به زودی پایان خواهد یافت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز