۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

پولیتیکو نوشت؛

آمریکا در ماه سپتامبر تانک‌های آبرامز را به اوکراین تحویل می‌دهد

آمریکا در ماه سپتامبر تانک‌های آبرامز را به اوکراین تحویل می‌دهد

تارنمای پولیتیکو به نقل از ۶ منبع آگاه که نامشان فاش نشده است، نوشت که تعدادی از تانک های آبرامز در ماه اوت برای تعمیر و نوسازی به آلمان فرستاده می‌شوند و یک ماه بعد یعنی سپتامبر اولین محموله آنها به اوکراین تحویل خواهد شد.

به گزارش نگاه نو، این دقیق‌ترین تاریخی است که تاکنون در مورد تحویل تانک‌های آمریکایی به اوکراین مشخص شده است. مقام‌های پنتاگون پیشتر گفته بودند که احتمال می‌رود این تانک‌ها در پاییز به اوکراین فرستاده شوند.

آمریکا به جای تانک‌های A۲ قرار است تانک‌های مدل قدیمی‌تر M۱A۱ را به اوکراین بدهد. به گفته مقام‌های آگاه، آمریکا در نظر دارد که در مجموع ۳۱ تانک آبرامز به اوکراین تحویل دهد اما در اولین محموله ۶ تا هشت تانک تحویل خواهد شد.

آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد هر چه سریع‌تر تسلیحات بیشتری به اوکراین بدهد تا هم به ضدحمله علیه روسیه کمک کند و هم استحکامات دفاعی اوکراین را در طولانی مدت تقویت کند.

علاوه بر این، آمریکا می‌خواهد آموزش خلبان‌های اوکراینی برای به پرواز در آوردن جنگنده‌های اف-۱۶ را شروع کند. احتمال می‌رود که این جنگنده‌ها اواخر سال جاری میلادی به اوکراین تحویل شوند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز