۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

فرانسه: پلیس در مقابله با اعتراضات خیابانی خسته شده است

فرانسه: پلیس در مقابله با اعتراضات خیابانی خسته شده است

ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه به «خستگی و اندوه» در میان نیروهای پلیس این کشور اذعان کرد اما از آنها خواست تا «به منافع مردم خدمت کنند.»

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، دارمانن پنجشنبه پیش از دیدار با نمایندگان نیروهای پلیس اظهار کرد: می‌خواهم بگویم که این خستگی، اندوه و احساسات را درک می‌کنم اما پلیس نباید احساس مسئولیت خود را فراموش کند.

وی افزود: چه کسی از عدم حضور پلیس در خیابان رنج خواهد برد؟ زنی که با خشونت همسرش مواجه است، کودکی که تحت فشار است، ساکنان مناطق کارگری که نمی‌توانند امنیت خود را تضمین کنند و روی پلیس حساب می‌کنند.

دولت فرانسه برای مقابله با اعتراضاتی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر رخ داده همواره از شمار زیادی نیروهای پلیس استفاده کرده است. نیروهای پلیس عمدتا از شرایط دشوار کاری ناراضی هستند و بازداشت یک افسر پلیس به این نارضایتی دامن زده است و دولت هنوز نتوانسته خشم آنها را فروبنشاند.

یک افسر پلیس فرانسه به اعمال خشونت علیه یک جوان ۲۱ ساله در اعتراض‌های اخیر متهم شده و در بازداشت به سر می‌برسد. بسیاری از همکارانش بازداشت وی را غیرمنصفانه می‌دانند.

فردریک وو رئیس پلیس فرانسه اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: یک افسر پلیس به زندان تعلق ندارد، حتی اگر در کارش مرتکب خطا یا یک اشتباه جدی شده باشد. این اظهارات به عنوان چالشی در برابر استقلال قوه قضائیه فرانسه تلقی شده و سیاستمداران جناح چپ در این کشور به شدت به آن اعتراض کردند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز