۶ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

روزنامه الاخبار:

تحول مهمی در گفتگوهای حزب الله و جریان آزاد ملی اتفاق افتاده است

تحول مهمی در گفتگوهای حزب الله و جریان آزاد ملی اتفاق افتاده است

روزنامه الاخبار لبنان از ایجاد تحولی مهم در جریان تماس ها و گفتگوها بین حزب الله و جریان آزاد ملی خبر داد که می تواند به انتخاب رئیس جمهوری منجر شود.

به گزارش نگاه نو، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: در تماس ها و گفتگوهای اخیر حزب الله و جریان آزاد ملی در چند ساعت گذشته، پیشنهادهایی به منظور رسیدن به یک تفاهم درباره برنامه ها و گزینه رئیس جمهوری آینده ارائه شده است.

براساس اطلاعاتی که الاخبار کسب کرده است، نشست هایی که پیش از این میان دو طرف برگزار شده، به ارائه پیشنهادهای مفصلی از سوی «جبران باسیل» رئیس جریان ملی آزاد درباره برنامه همکاری در مرحله آینده منجر شده است و این پیشنهادها دو موضوع اصلی را دربر می گیرد؛ نخست اینکه تلاش ها به مشارکت همه جریان های لبنانی در حکومت آینده منجر و انتخاب رئیس جمهوری آینده با موافقت و حمایت جریان ملی آزاد به عنوان برجسته ترین جریان مسیحی انجام شود که این موضوع پیشتر نیز مورد تایید حزب الله قرار گرفته بود.

دوم اینکه تفاهمی درباره سرفصل های برنامه رئیس جمهوری آینده صورت گیرد و این برنامه با اولویت های پیشتر اعلام شده توسط جریان ملی آزاد در تضاد نباشد و نگرانی های حزب الله نیز مورد توجه قرار گیرد. براین اساس باسیل از حزب الله خواسته است که با پیشنهادهای وی موافقت و با او و با دیگر هم پیمان ها برای برداشتن گام های عملی همکاری شود تا فضا برای اعلام تفاهم بزرگ و انتخاب رئیس جمهوری فراهم و آماده شود.

لبنان بیش از هشت ماه است که با بحران خلا ریاست جمهوری مواجه است و گروههای سیاسی در این کشور برغم تلاش های داخلی و منطقه ای هنوز نتوانستند به یک اجماع دست یابند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز