۵ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

آخرین خبرها از فرانسه/ مصاحبه ماکرون و خشم شهروندان

آخرین خبرها از فرانسه/ مصاحبه ماکرون و خشم شهروندان

شخصیت‌های راست تندرو در فرانسه حمایت خود را از نیروی پلیس دستگیر شده به اتهام خشونت علیه معترضان اعلام کردند و آزادی وی را خواستار هستند.

به گزارش نگاه نو، امانوئل ماکرون دیروز ساعت ۱۳ با شبکه ت اف ۱ و شبکه ۲ فرانسه گفتگو کرد. عدم اشاره ماکرون به قتل ناهل مرزوق جوان خشم بسیاری را برانگیخت.

عدم اشاره ماکرون به کشته شدن یک نوجوان هفده ساله در فرانسه با تاکید بر تبعیض در کشور علیه مهاجران و عدم اجرای عدالت و دموکراسی به شدت نگران کننده است.

نوپس، ائتلاف احزاب چپ تندرو، با انتشار بیانیه‌ای حاکمیت قانون در کشور را خواستار شده است و از دستگیری یک پلیس به دلیل خشونت علیه معترضان حمایت کرد. احزاب گوناگون در خصوص اجرای عدالت علیه نیروهای پلیس دچار اختلاف شدید هستند.

پس از آنکه نیروهای پلیس در فرانسه در اعتراض به دستگیری یکی از همکارانشان با مرخصی استعلاجی دست به اعتصاب زدند بسیاری به صدور مرخصی‌های استعلاجی تقلبی توسط پزشکان اعتراض دارند.

این درخواست از سوی افکار عمومی فرانسه نیز وجود دارد که نیروهای پلیس نباید از مصونیت از مجازات برخوردار باشند و در عین حال باید با پزشکانی که با آنها همکاری می‌کنند هم برخورد شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز