۱ مرداد ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

الجزایر در یک قدمی بریکس؛ سهیم شدن در تقویت نظام چند قطبی

الجزایر در یک قدمی بریکس؛ سهیم شدن در تقویت نظام چند قطبی

نمایندگان پارلمان الجزایر با تاکید بر تلاش های این کشور برای پیوستن به «بریکس» اعلام کردند که هدف از این امر، تحقق نهضت اقتصادی و سهیم شدن در تقویت نظامی چند قطبی است.

به گزارش نگاه نو، «موسی خرفی» نائب رئیس پارلمان الجزایر در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد که در صورت پیوستن کشورش به گروه بریکس، کشورهای آفریقایی در بسیاری از زمینه ها از این مساله بهره خواهند برد.

الخرفی گفت: الجزایر می تواند در ایجاد زیرساخت ها و حمایت از بخش سلامت و بسیاری از زمینه های دیگر به کشورهای آفریقایی کمک کند.

وی ادامه داد: کشورهای آفریقایی در بسیاری از بخش های صنعتی، کشاورزی و نظامی نیاز به توسعه دارند و به جای مهاجرت جوانان این کشورها به اروپا برای یافتن شغل، باید از توسعه و ثبات برخوردار باشند.

از سوی دیگر، «بریش عبدالقادر» عضو پارلمان الجزایر تاکید کرد که حمایت های روسیه و چین از پیوستن کشورش به بریکس، رسمی شدن این امر را ممکن می کند تا شراکت های راهبردی و سرمایه گذاری های فیمابین تقویت شود.

وی افزود: هدف از پیوستن الجزایر به بریکس، تحقق نهضت اقتصادی است و حضور آن در کنار کشورهای بزرگ شرایط تحقق این امر را فراهم می کند.

عبدالقادر اضافه کرد: نقشی که الجزایر در منطقه ایفا می کند، منجر به تقویت شراکت روسیه و کشورهای بزرگ با آن می شود و در نهایت توسعه و ثبات منطقه را به همراه خواهد داشت.

این نماینده الجزایری همچنین تاکید کرد که کشورش می تواند در تقویت نظام چندقطبی سهیم باشد و با کشورهایی که خواهان توسعه و ثبات در منطقه هستند و در راس آن ها روسیه و چین قرار دارند، همکاری داشته باشد.

وی گفت که کشورش به دنبال تقویت روابط و شراکت میان کشورهای آفریقایی از یک طرف و روسیه و چین از طرف دیگر است که این امر منفعت هر دو طرف را محقق می کند.

اخیرا معاون اجرایی وزارت خارجه چین بر توسعه همکاری با کشورهای در حال توسعه و پذیرش اعضای جدید در گروه «بریکس» تاکید کرد.

«ما ژائو شو» روز پنج شنبه در نشست وزرای خارجه کشورهای بریکس اعلام کرد: چین به همراه کشورهای عضو بریکس آماده تقویت همبستگی و همکاری با کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور است.

وی بر عملی شدن توافقنامه های امضا شده بین چین و کشورهای بریکس تاکید کرد و گفت: چین از توسعه بریکس و پذیرش اعضای جدید حمایت می کند.

این مقام چینی از نشست آتی سران بریکس در «ژوهانسبورگ» پایتخت آفریقای جنوبی به عنوان فرصتی برای گسترش همکاری ها بین کشورهای عضو یاد کرد.

بر اساس این گزارش، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نیز روز جمعه اعلام کرد که کشورش درخواست رسمی برای پیوستن به گروه بریکس داده است.

برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای گروه بریکس هستند. نشست آتی سران این سازمان ۲۲ تا ۲۴ آگوست(۳۱ مرداد تا دوم شهریور) برگزار خواهد شد.

آفریقای جنوبی رئیس کنونی گروه بریکس است، گروهی متشکل از کشورهای سنگین وزن که شامل برزیل، روسیه، هند و چین می‌شود و خود را به عنوان تعادلی در برابر سلطه اقتصادی غرب می‌بیند.

ایران نیز درخواست عضویت در بریکس را ارائه کرده و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، عضویت در بریکس را گام بعدی ایران برای پیوستن به سازمان‌های منطقه‌ای برشمرد و گفت: رییس جمهوری به عنوان مهمان ویژه به نشست سران بریکس پلاس که هفته اول شهریورماه در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، دعوت شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز