۳۱ تیر ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

روایت فاکس‌نیوز از ناکارآمدی تحریم‌های غرب علیه ایران و روسیه

روایت فاکس‌نیوز از ناکارآمدی تحریم‌های غرب علیه ایران و روسیه

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی با اشاره به اینکه ایران چطور تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند، نوشت: مسکو در این راه آموزه‌هایی از تهران یاد گرفته است.

به گزارش نگاه نو، این شبکه خبری در این گزارش نوشت: این هفته آمریکا در تلاش برای ادامه محدودیت دسترسی کاخ کرملین به منابع مالی و محصولاتی که در جنگ با اوکراین به آن کمک می‌کند، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و نهادهای مستقر در سایر کشورها اعمال کرد. شرکت‌های مستقر در قرقیزستان، امارات و صربستان همه به علت کمک به روسیه با جریمه‌هایی روبرو شدند.

دنیل فرید سفیر سابق آمریکا در لهستان با اشاره به اینکه روسیه در حال ایجاد شبکه اتحادهای جایگزین در جهان است، عنوان کرد به غیر از چین، ، ایران قطعا به روسیه کمک می‌کند و این یک “اتحاد آسودگی” است.

فاکس نیوز افزود: این دو کشور در تلاش برای کاهش فشار اقتصادی هستند که تحریم‌ها ریشه آن است و به تازگی سیستم‌های بانکداری خود را به یکدیگر متصل کردند.

بهنام بن طالب‌لو عضو ارشد موسسه دفاع از دموکراسی اذعان کرد: شما روس‌ها را می‌بینید که در حال انتخاب تاکتیک‌هایی هستند که ایرانی‌ها در آن عالی هستند و همچنین به تعمیق روابط امنیتی، اقتصادی و سیاسی با تهران ادامه می‌دهند. ایران یک کلاس پیشرفته در زمینه شکست تحریم‌ها دارد که در حال حاضر به آموزش فدراسیون روسیه کمک می‌کند.

به نوشته شبکه خبری آمریکایی، بزرگترین منبع درآمد ایران صادرات نفت است و از زمان اعمال دوباره تحریم‌های آمریکای تهران به سمت انتقال نفت با دور زدن تحریم‌ها بمنظور حفظ این درآمد رفته است. تولید این کشور برغم فشارهای اضافی یک رقم بالای جدید را ثبت کرده است.

مایک لاولر قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعتراف کرد که ایران تحریم‌های آمریکا و همچنین متحدان واشنگتن را تحقیر می‌کند.

فرید سفیر سابق آمریکا در لهستان درحالیکه دولت این کشور حساب زیادی روی تحریم‌ها برای از کار انداختن اقتصاد ایران و روسیه می‌کرد، بیان کرد: شما هیچ‌وقت ۱۰۰ موثر نخواهید بود. این خبر بدی است. خبر خوب این است که شما نباید (۱۰۰ موثر) باشید. شما مجبور نیستید در تحریم‌ها غیرقابل نفوذ باشید. هدف تحریم‌ها ایجاد فشار اقتصادی است. شما می توانید ناقص باشید و همچنان فشار اقتصادی ایجاد کنید.

فاکس نیوز در انتها به نقل از کارشناسان نوشت، با اینحال که فشار همچنان بر اقتصادهای ایران و روسیه در حال افزایش است، دو کشور راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کرده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز